Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pożar na ORP Mewa

Marynarka wojenna, 16 lipca 2013

Tylko 7 min. trwał pożar na niszczycielu min Marynarki Wojennej RP - ORP Mewa, który przechodzi remont przeprowadzany przez spółkę Baltic Engineering na terenie Stoczni Gdańskiej S.A., w doku przy nabrzeżu Drewnica. Pożar wybuchł wczoraj około godz. 17.

ORP Mewa w doku w trakcie prac remontowych / Zdjęcie: orpmewa.blogspot

Ogień został ugaszony siłami samej załogi okrętu, nim przybyła wezwana straż pożarna. Jak się przypuszcza, jego powodem były prace spawalnicze w pomieszczeniu prowiantowym. Ogień wyrządził największe straty w tzw. szybie logu, czyli tam, gdzie dokonuje się precyzyjnych pomiarów prędkości okrętu. Jednostka nie ucierpiała zanadto i nadawać się będzie z pewnością do dalszej służby.

Niestety poważnych oparzeń doznało dwóch stoczniowców oraz jeden marynarz. Jak poinformował media st. kpt. Tomasz Czyż z gdańskiej straży pożarnej łącznie poszkodowanych zostało 7 osób. 3 z poparzeniami zostały przetransportowane do szpitala, zaś 4 skorzystały z tlenoterapii ze względu na objawy lekkiego zatrucia dwutlenkiem węgla.

Spośród 6 hospitalizowanych marynarzy MW RP, 2 wyszło ze szpitala jeszcze w poniedziałek, 3 dalszych we wtorek. Ostatni z poparzeniami kolana przebywa nadal na oddziale terapii powypadkowej.

Śledztwo w sprawie przyczyn wypadku prowadzi gdańska policja i prokuratura rejonowa.

Zdaniem marynarzy przebieg wydarzeń potwierdził słuszność procedury pozostawiania na okręcie części załogi nawet wówczas, kiedy przechodzi on remont stoczniowy. Innym ważnym wnioskiem ekspertów jest to, że słusznie wybrano do konstrukcji przyszłych 3 polskich niszczycieli min Kormoran 2 technologie stali małomagnetycznej (Kormoran 2 dla Remontowej?, 2013-01-31). Pożar na okręcie wykonanym w technologii z tworzyw sztucznych byłby niezwykle groźny i dla jednostki i dla załogi (toksyczne opary).

Jak się dowiedzieliśmy, pomocy załodze Mewy udzielili także marynarze z zacumowanego w pobliżu innego niszczyciela min – ORP Flaming.

ORP Mewa to okręt z 1967, typu 206F, przebudowany na niszczyciel min 206FM.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.