Podczas wystawy AUVSI koncern Sikorsky poinformował o prowadzonych pracach nad technologią umożliwiającą autonomiczne loty śmigłowców bezzałogowych i pilotowanych opcjonalnie. Nazwa programu to Matrix.
Celem Matrixa jest opracowanie urządzeń i oprogramowania, które w znaczący sposób polepszą bezpieczeństwo i niezawodność bezzałogowych wiropłatów. Obecnie 1 bsl tego rodzaju jest tracony średnio co 1 tys. h. Wdrożenie Matrixa ma zmniejszyć ten wskaźnik stukrotnie. Oznacza to, że utrata bezzałogowca będzie zdarzała się statystycznie co 100 tys. h.
Sikorsky nie zamierza projektować nowego śmigłowca, ale autonomiczny zestaw wyposażenia o otwartej architekturze, który można by zabudować w dowolnym wiropłacie, bezzałogowym lub pilotowanym opcjonalnie. Pod uwagę brane są zarówno konstrukcje cywilne i wojskowe, które powstaną w przyszłości, jak i użytkowane obecnie, produkowane przez Sikorsky’ego i inne przedsiębiorstwa.
Zabudowane na pokładzie śmigłowca S-76 SARA (Sikorsky Autonomous Research Aircraft) komputery zarządzają przebiegiem misji, a także tworzą wirtualny obraz przestrzeni powietrznej i terenu, nad którym wykonywany jest lot. Dzięki Matrixowi możliwe będzie wykonywanie większej liczby zadań, zwłaszcza w niesprzyjających warunkach pogodowych czy terenowych, niebezpiecznych zadań nad terenem zajętym przez przeciwnika, a także długotrwałych lotów, dzięki wyeliminowaniu błędów pilota lub operatora bsl. Możliwości nowej technologii mają znacznie wykraczać poza potencjał, jakim dysponują obecnie bezzałogowe śmigłowce K-Max (Nowe możliwości bezzałogowego K-Maxa, 2013-08-13), czy A160 Hummingbird (A160 z ARGUS-IS do Afganistanu, 2012-01-01).
Pierwszy lot S-76 SARA miał miejsce 26 lipca w zakładach West Palm Beach na Florydzie. Jesienią do prób dołączy specjalnie zmodyfikowany UH-60MU. W trakcie badań możliwości Matrixa obydwa śmigłowce wykonają loty autonomiczne na małej wysokości, lądowania w trudnym terenie i na pokładach okrętów i loty w warunkach pogorszonej widoczności.