Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

M-346 wznawia loty

Lotnictwo wojskowe, 26 sierpnia 2013

Samolot szkolenia zaawansowanego M-346 Master wznowił loty próbne. Od maja br. były one wstrzymane z powodu wypadku jednego z prototypów.

T-346 w barwach wojsk lotniczych Włoch / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Wypadek prototypu samolotu M-346 miał miejsce 11 maja (Rozbił się M-346, 2013-05-12). Od tego czasu loty Masterów były wstrzymane do czasu wyjaśnienia przyczyn zdarzenia. Dochodzenie prowadziła komisja Aeronautica Militare (włoskich wojsk lotniczych), we współpracy z producentem.

Śledczy mieli nieco ułatwione zadanie, ponieważ cały przebieg lotu, w trakcie którego nastąpił wypadek był rejestrowany na żywo przez stację telemetryczną, znajdującą się na terenie zakładów Alenia Aermacchi w Venegono. Z powodu konieczności zachowania tajemnicy wojskowej wyniki dochodzenia nie zostały podane do publicznej wiadomości.

Po wypadku w konstrukcji M-346 wprowadzono pewne niewielkie zmiany, które zostały następnie zatwierdzone przez Direzione degli Armamenti Aeronautici (Dyrekcję Uzbrojenia Lotniczego). Pierwszy lot zmodyfikowanego samolotu wykonano w ubiegły czwartek. Kolejny lot przeprowadzono w piątek. W obydwu przypadkach za sterami samolotu zasiadał pilot doświadczalny, Quirino Bucci.

Co ciekawe, do lotów tych użyto jednego z 2 przedseryjnych T-346, które wkrótce zostaną przekazane Aeronautica Militare (Drugi T-346A dla AMI, 2012-02-15). W listopadzie planowane jest uzyskanie Uzupełniającego Certyfikatu Typu dla Mastera wyposażonego w nową awionikę, w konfiguracji gładkiej i z podwieszeniami.

M-346 Master jest oferowany Siłom Powietrznym RP jako nowy samolot szkolenia zaawansowanego. Oprócz niego w konkursie biorą udział Hawk AJT (Wstępne oferty na AJT: BAE Systems, 2013-06-07) i T-50 Golden Eagle (Wstępne oferty na AJT: Lockheed Martin UK, 2013-06-07).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.