Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Gripeny SAAF powrócą do służby

Lotnictwo wojskowe, 06 września 2013

Według gen. Johna Bayne’a Gripeny należące do wojsk lotniczych RPA nie zostaną zmagazynowane w stanie zdatności do lotu, lecz będą wciąż eksploatowane. Umożliwi to nowy program zapobiegawczej obsługi technicznej.

Zdjęcie: MO RPA

Nawiązując do wypowiedzi minister obrony Nosiviwe Mapisa-Nqakula z marca br. (Zmagazynowane południowoafrykańskie Gripeny , 2013-03-13) gen. Bayne poinformował parlamentarną Komisję ds. zamówień obronnych, że żaden z samolotów wielozadaniowych Gripen nie pozostanie dłużej zmagazynowany. Po omówieniu tej kwestii z producentem – koncernem Saab – znaleziono wyjście z sytuacji, wdrażając program zapobiegawczej obsługi technicznej (Problemów SAAF z Gripenami ciąg dalszy , 2013-07-18).

Wszystkie Gripeny posiadane przez South African Air Force (SAAF, wojska lotnicze RPA) będą rotacyjnie obsługiwane i eksploatowane. Dzięki temu koszty ich użytkowania będą znacznie niższe, niż gdyby część z nich została zmagazynowana.

Jak donosi portal iol.co.za, godzina lotu Gripena kosztuje południowoafrykańskich podatników 135,4 tys. randów (42,9 tys. zł), z czego 30,8 tys. randów (9,8 tys. zł) przypada na paliwo. Natomiast koszt 1 h lotu szkolno-bojowego Hawka Mk 120 to 82,9 tys. randów (26,3 tys. zł), w tym koszt paliwa to 15,4 tys. randów (4,9 tys. zł). Cena 1 l nafty dla SAAF wynosi 11 randów (3,49 zł).

Od 2005 południowoafrykańskie Hawki wylatały ponad 10 tys. h bez poważnego wypadku, a Gripeny, od 2008, spędziły łącznie w powietrzu 3,5 tys. h, także nie uczestnicząc w tego typu zdarzeniach.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.