Boeing dostarczył pierwszego 737-900ER liniom lotniczym Delta. Inny przewoźnik – Alaska Airlines, zamówił kolejne samoloty tego typu.
Dzisiaj w Seattle Boeing przekazał Delta Air Lines pierwszego 737-900ER (Extended Range). Jest to realizacja zamówienia złożonego w 2011 na 100 samolotów tego typu (Delta kupiła 100 Boeingów, 2011-08-25). Niedawno przewoźnik zakupił także konkurencyjne konstrukcje – Airbusy (Delta znów kupuje Airbusy, 2013-09-04).
Kabina pasażerska przystosowana jest do przewozu 180 pasażerów. Jej wyposażenie to tzw. Boeing Sky Interior. Obejmuje ono oświetlenie kabiny przy pomocy kolorowych diod LED, obracane schowki bagażowe o większej pojemności, analogiczne do zastosowanych w modelach 777 i 787 Dreamliner, nowy kształt ścian, nowe okna, panel dotykowy do przywołania personelu pokładowego oraz zmianę oświetlenia do czytania.
Poziom hałasu odczuwalny przez pasażera w nowym wnętrzu jest niższy o 2 – 4 dB niż poprzednio. Co warte uwagi, Sky Interior to największa zmiana wystroju wnętrza B737 Next Generation od czasu wejścia tych samolotów do służby w 1998. Nowa opcja jest płatna i dostępna do wyboru dla dawnych klientów oraz obowiązkowa dla nowych odbiorców.
Jednocześnie Alaska Airlines postanowiły zamówić 5 kolejnych Boeingów 737-900ER. Ich wartość, według cen katalogowych, to 481 mln USD. Samoloty przewoźnika mieszczą w kabinie 181 podróżnych, w konfiguracji dwuklasowej. Ich wyposażeniem także jest Boeing Sky Interior. Portfel zamówień złożony przez towarzystwo z Alaski obejmuje jeszcze 35 737-900ER i 37 737 Max (50 Boeingów dla Alaska Airlines, 2012-10-12).