Według zapewnień australijskich władz, problemy fazy badawczo-rozwojowej modernizacji transporterów opancerzonych M113A1, zostały pokonane. Obecnie oczekuje się, że projekt zostanie ukończony zgodnie z wcześniej przyjętym terminem.
Program Land 106 zakłada modernizację 350 posiadanych przez australijskie wojska lądowe transporterów opancerzonych M113A1 do wariantu AS4 (zobacz: Pierwsze M113AS4 w linii). Z powodu opóźnień fazy B+R, istniała obawa o zakończenie prac w terminie oraz o przekroczenie zakładanego budżetu.
Dwa dni temu Greg Combet, sekretarz parlamentu ds. zamówień obronnych, poinformował, że opóźnienie zostanie odrobione. Nie będzie również konieczności szukania dodatkowych środków finansowych. Stwierdził tak po ostatecznym zakończeniu testów pojazdów.
Obecnie do jednostek liniowych (7. batalionu Royal Australian Regiment) dotarło już 16 pojazdów M113AS4 (14 w wersji podstawowej, 1 warsztat i 1 wóz ewakuacyjny). Kolejne 8 znajduje się w ośrodkach szkoleniowych Puckapunyal i Bandiana. W najbliższym czasie dołączy do nich następne 10 wozów.
Według zapewnień władz, wyznaczony niedawno do produkcji seryjnej zakład Tenix Defence Pty Ltd. w Bandianie, który obecnie przebudowuje 4 wozy miesięcznie, zwiększy tempo modernizacji, do 10 egz. Pozwoli to dostarczyć ostatni pojazd zgodnie z wcześniej przyjętym terminem - w grudniu 2010.
Umowa o modernizacji posiadanych M113 została podpisana w 2002. Jej wartość oceniono na 400 mln AUD (380 mln USD). W pracach, jako poddostawcy, uczestniczą aktywnie niemieckie przedsiębiorstwa, które wcześniej uczestniczyły w podobnych programach w Europie.