Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wykonawcy P75I wybrani

Marynarka wojenna, 23 grudnia 2013

Władze Indii wybrały przedsiębiorstwa stoczniowe, które będą odpowiedzialne za budowę nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych dla Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii).

Według planów New Delhi, pierwsze 2 okręty zbuduje wybrany w przetargu oferent. Pozostałe 4 powstaną w Indiach, w tym 3 z nich dostarczy Mazagon Dock Limited (MDL) a jeden Hindustan Shipyard. Wartość programu P-75I oceniana jest na 8 mld USD (24,3 mld PLN) / Zdjęcie: MO Portugalii

Minister obrony Indii A.K. Antony, ogłosił, że za budowę nowych konwencjonalnych OP odpowiadać będą kontrolowane przez państwo przedsiębiorstwa stoczniowe: Mazagon Dock Limited (MDL) i Hindustan Shipyard. Decyzja przekreśla więc możliwość większego udziału sektora prywatnego w całym przedsięwzięciu.

Przypomnijmy, że w ramach programu Project-75I (P-75I) Indie zamierzają zbudować i wprowadzić do służby 6 konwencjonalnych OP (Przetarg na nowe indyjskie OP coraz bliżej, 2013-08-09). Wśród potencjalnych oferentów wymienia się: rosyjski Rosoboronexport (typ Amur 1650), francuskie DCNS (Scorpène) oraz niemieckie HDW (Typ 214) (na zdjęciu w barwach marynarki wojennej Portugalii). W ostatnim czasie oddzielną ofertę złożyli też przedstawiciele hiszpańskiej Navantii (Hiszpania oferuje Indiom S-80, 2013-12-01).

Nowe OP uzupełnią 6 jednostek typu Scorpène budowanych obecnie w ramach programu P-75. Za jego realizację, przeciągającą się w czasie, odpowiada MDL. Wieloletnie opóźnienia w produkcji Scorpène wzbudzają obawy części środowiska BNS o terminowość dostaw nowych okrętów (Oficjalne opóźnienie Scorpene, 2013-07-23, Scorpene dla Indii dopiero w 2016?, 2013-04-16, Scorpene jednak wcześniej?, 2013-12-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.