Władze Indii wybrały przedsiębiorstwa stoczniowe, które będą odpowiedzialne za budowę nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych dla Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii).
Minister obrony Indii A.K. Antony, ogłosił, że za budowę nowych konwencjonalnych OP odpowiadać będą kontrolowane przez państwo przedsiębiorstwa stoczniowe: Mazagon Dock Limited (MDL) i Hindustan Shipyard. Decyzja przekreśla więc możliwość większego udziału sektora prywatnego w całym przedsięwzięciu.
Przypomnijmy, że w ramach programu Project-75I (P-75I) Indie zamierzają zbudować i wprowadzić do służby 6 konwencjonalnych OP (Przetarg na nowe indyjskie OP coraz bliżej, 2013-08-09). Wśród potencjalnych oferentów wymienia się: rosyjski Rosoboronexport (typ Amur 1650), francuskie DCNS (Scorpène) oraz niemieckie HDW (Typ 214) (na zdjęciu w barwach marynarki wojennej Portugalii). W ostatnim czasie oddzielną ofertę złożyli też przedstawiciele hiszpańskiej Navantii (Hiszpania oferuje Indiom S-80, 2013-12-01).
Nowe OP uzupełnią 6 jednostek typu Scorpène budowanych obecnie w ramach programu P-75. Za jego realizację, przeciągającą się w czasie, odpowiada MDL. Wieloletnie opóźnienia w produkcji Scorpène wzbudzają obawy części środowiska BNS o terminowość dostaw nowych okrętów (Oficjalne opóźnienie Scorpene, 2013-07-23, Scorpene dla Indii dopiero w 2016?, 2013-04-16, Scorpene jednak wcześniej?, 2013-12-11).