Reklama
Reklama

Władze Indii wybrały przedsiębiorstwa stoczniowe, które będą odpowiedzialne za budowę nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych dla Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii).

Według planów New Delhi, pierwsze 2 okręty zbuduje wybrany w przetargu oferent. Pozostałe 4 powstaną w Indiach, w tym 3 z nich dostarczy Mazagon Dock Limited (MDL) a jeden Hindustan Shipyard. Wartość programu P-75I oceniana jest na 8 mld USD (24,3 mld PLN) / Zdjęcie: MO Portugalii

Minister obrony Indii A.K. Antony, ogłosił, że za budowę nowych konwencjonalnych OP odpowiadać będą kontrolowane przez państwo przedsiębiorstwa stoczniowe: Mazagon Dock Limited (MDL) i Hindustan Shipyard. Decyzja przekreśla więc możliwość większego udziału sektora prywatnego w całym przedsięwzięciu.

Przypomnijmy, że w ramach programu Project-75I (P-75I) Indie zamierzają zbudować i wprowadzić do służby 6 konwencjonalnych OP (Przetarg na nowe indyjskie OP coraz bliżej, 2013-08-09). Wśród potencjalnych oferentów wymienia się: rosyjski Rosoboronexport (typ Amur 1650), francuskie DCNS (Scorpène) oraz niemieckie HDW (Typ 214) (na zdjęciu w barwach marynarki wojennej Portugalii). W ostatnim czasie oddzielną ofertę złożyli też przedstawiciele hiszpańskiej Navantii (Hiszpania oferuje Indiom S-80, 2013-12-01).

Nowe OP uzupełnią 6 jednostek typu Scorpène budowanych obecnie w ramach programu P-75. Za jego realizację, przeciągającą się w czasie, odpowiada MDL. Wieloletnie opóźnienia w produkcji Scorpène wzbudzają obawy części środowiska BNS o terminowość dostaw nowych okrętów (Oficjalne opóźnienie Scorpene, 2013-07-23, Scorpene dla Indii dopiero w 2016?, 2013-04-16, Scorpene jednak wcześniej?, 2013-12-11).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.