Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drugi przedseryjny CSeries oblatany

Lotnictwo cywilne, 04 stycznia 2014

Wczoraj w powietrze wzbił się drugi przedseryjny Bombardier CSeries 100.

Drugi przedseryjny CS100 (C-GWYD) podczas oblotu / Zdjęcie: Bombardier

Wczoraj w zakładach Bombardiera w Mirabel oblatano drugi przedseryjny samolot komunikacji regionalnej CSeries 100 (FTV2, znaki rejestracyjne C-GWYD). Załogę stanowili kapitan Andris Andy Litavniks, pierwszy oficer William Muz Colquhoun i inżynier prób w locie Ken Slaughter. W trakcie lotu, trwającego nieco ponad 2 h, samolot rozwinął prędkość 333 km/h i wzniósł się na wysokość 3962 m.

Oblatany kilka miesięcy temu pierwszy CS100 (FTV1) wykonał w ciągu kolejnych pięciu tygodni zaledwie kilka lotów (Planowy przestój CSeries, 2013-11-04). Pod koniec listopada ub. r. próby nieco zintensyfikowano, przeprowadzając m. in. podejścia do lądowania IFR w międzynarodowym porcie lotniczym Montreal-Pierre Elliott Trudeau.

Pierwszy CS100 posłuży przede wszystkim do zbadania właściwości aerodynamicznych samolotu w całym zakresie obwiedni obciążeń dopuszczalnych. Natomiast zadaniem FTV2 będzie zebranie dodatkowych danych, które potwierdzą wyniki prób pierwszego prototypu. Oprócz tego będzie on używany do prób niezawodności awioniki i innych instalacji płatowcowych.

Bombardier zapowiada, że pozostałe CS100 przeznaczone do prób zostaną oblatane w bieżącym roku. Ogółem w próbach w locie, które mają zająć 2400-2500 h i zostać zrealizowane w ciągu 12 miesięcy, weźmie udział 5 przedseryjnych CS100. Następnie dołączą do nich 2 CS300 (Lion Air chcą kupić CSeries 300, 2013-09-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.