Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Znów problemy z INS Vikramaditya

Marynarka wojenna, 11 lutego 2014

Mimo remontu problemy z układem pędnym nie przestały trapić indyjskiego lotniskowca, INS Vikramaditya (ex-Admirał Gorszkow).

Ujawnione w ostatnich dniach informacje o problemach technicznych, jakie INS Vikramaditya napotkał podczas podróży do Indii, poddają w wątpliwość rzeczywisty potencjał bojowy okrętu, a także to, czy jest on tak dużym wzmocnieniem BNS, jak deklarują to przedstawiciele resortu obrony / Zdjęcie: MO Indii

Jak donoszą indyjskie media, opisywana przez nas podróż INS Vikramaditya do portu macierzystego, INS Kadamba, (INS Vikramaditya dotarł do Indii, 2014-01-09, INS Vikramaditya na indyjskich wodach, 2014-01-06), nie obyła się bez komplikacji. Lotniskowiec szedł bowiem z nie w pełni sprawnym układem pędnym – nie działał jeden z 8 kotłów parowych.

Awaria jest o tyle kompromitująca, że to właśnie z powodu niesprawnych kotłów parowych INS Vikramaditya został oddany Indiom rok później, niż pierwotnie planowano (INS Vikramaditya już indyjski, 2013-11-16, Kolejne opóźnienie INS Vikramaditya, 2012-09-17).

To niestety nie koniec problemów. Podczas podróży wzdłuż wybrzeża Portugalii (INS Vikramaditya w Lizbonie, 2013-12-17), nie udało się zaopatrzyć okrętu w paliwo, przenoszone przez towarzyszący mu tankowiec typu Deepak, INS Deepak (A50). W tym przypadku dowództwo Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii) bagatelizuje całą sprawę, twierdząc, że winny był zły stan morza, nie zaś kolejna awaria lotniskowca.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra