Reklama
Reklama

Znów problemy z INS Vikramaditya

Mimo remontu problemy z układem pędnym nie przestały trapić indyjskiego lotniskowca, INS Vikramaditya (ex-Admirał Gorszkow).

Ujawnione w ostatnich dniach informacje o problemach technicznych, jakie INS Vikramaditya napotkał podczas podróży do Indii, poddają w wątpliwość rzeczywisty potencjał bojowy okrętu, a także to, czy jest on tak dużym wzmocnieniem BNS, jak deklarują to przedstawiciele resortu obrony / Zdjęcie: MO Indii

Jak donoszą indyjskie media, opisywana przez nas podróż INS Vikramaditya do portu macierzystego, INS Kadamba, (INS Vikramaditya dotarł do Indii, 2014-01-09, INS Vikramaditya na indyjskich wodach, 2014-01-06), nie obyła się bez komplikacji. Lotniskowiec szedł bowiem z nie w pełni sprawnym układem pędnym – nie działał jeden z 8 kotłów parowych.

Awaria jest o tyle kompromitująca, że to właśnie z powodu niesprawnych kotłów parowych INS Vikramaditya został oddany Indiom rok później, niż pierwotnie planowano (INS Vikramaditya już indyjski, 2013-11-16, Kolejne opóźnienie INS Vikramaditya, 2012-09-17).

To niestety nie koniec problemów. Podczas podróży wzdłuż wybrzeża Portugalii (INS Vikramaditya w Lizbonie, 2013-12-17), nie udało się zaopatrzyć okrętu w paliwo, przenoszone przez towarzyszący mu tankowiec typu Deepak, INS Deepak (A50). W tym przypadku dowództwo Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii) bagatelizuje całą sprawę, twierdząc, że winny był zły stan morza, nie zaś kolejna awaria lotniskowca.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.