Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy następców F-5

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 24 czerwca 2008

Między lipcem i grudniem 2008 w szwajcarskiej bazie lotniczej Emmen odbędą się próby samolotów, z których zostanie wybrany następca myśliwców F-5E/F Tiger.

Dla zakładów Saaba, oferujących Gripena (na zdjęciu), przetarg szwajcarski na prawdopodobnie 30-35 samolotów, jest ogromnym wyzwaniem. Bez nowych zamówień eksportowych Szwedzi będą musieli już wkrótce znacznie ograniczyć produkcję, polegając głównie na stosunkowo niewielkich, modernizacyjnych zamówieniach rodzimych wojsk lotniczych. W podobnej sytuacji jest francuski Dassault, który do tej pory nie sprzedał za granicę żadnego Rafale / Zdjęcie: Gripen International

W ramach programu Partial Tiger Replacement (TTE) poszukiwany jest następca dla 54 szwajcarskich F-5, których wycofywanie rozpocznie się w 2010 (zobacz: Następcy szwajcarskich F-5). Pierwotnie wysłano zapytanie ofertowe dla czterech producentów: Boeinga (F/A-18E/F Super Hornet), EADS (Eurofighter), Dassault Aviation (Rafale) i Gripen International (JAS 39 Gripen). 1 maja z rywalizacji wycofali się jednak Amerykanie i do etapu prób przystąpią jedynie 3 modele samolotów.

Rozpoczną się one 28 lipca. Zostanie wtedy zainaugurowany prawie 4-tygodniowy cykl prób Gripena. Później, w dniach 13 października do 7 listopada testowany będzie Rafale, by od 10 listopada do 5 grudnia sprawdzać Eurofightera.

Wszystkie próby będą wykonane zgodne z jednym scenariuszem. Producenci dostarczą dwuosobowe wersje samolotów. Pierwszym pilotem będzie oficer szwajcarskich wojsk lotniczych, drugim, oblatywacz producenta. Testy mają określić zdolności bojowe poszczególnych samolotów, a także kwestie związane z ich naziemną obsługą. W ramach prób każdy samolot odbędzie ok. 30 lotów, korzystając z bazy Emmen, jak również Meiringen, Sion i Payerne.

Szwajcarzy, po porównaniu wyników prób, jak również oferowanych cen jednostkowych i kosztów związanych z wdrożeniem nowych maszyn, zwrócą się do producentów o przedstawienie kolejnej, skorygowanej oferty. Raport z wyników ich porównania powinien zostać stworzony w maju 2009. W lipcu przyszłego roku oczekiwana jest ostateczna decyzja o wyborze zwycięzcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.