Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kto wykupi Thielerta?

30 czerwca 2008

Przedstawiciele austriacko-kanadyjskiego Diamond Aircraft zaproponowali stworzenie konsorcjum, w celu wykupienia niemieckiego Thielerta AG, producenta lotniczych diesli.

Jeden z silników Thielerta, zabudowany na samolocie Pipera. Montowanie diesli w samolotach, stało się możliwe po przełomie technologicznym poprzedniej dekady, kiedy na rynku samochodowym pojawiły się turbodiesle o wskaźniku moc/masa przewyższającym tradycyjne konstrukcje benzynowe. Okazało się, że po niewielkiej przebudowie, nadają się one doskonale na silniki lotnicze samolotów turystycznych i dyspozycyjnych. Są nie tylko bardziej oszczędne, ale lepiej oddają moc w dolnych i średnich zakresach prędkości obrotowych / Zdjęcie: Thielert AG

Z powodu błędów części poprzedniego kierownictwa Thielerta (zobacz: Thielert bez Thielerta), niemiecki producent silników dla samolotów turystycznych i dyspozycyjnych, został postawiony w stan upadłości.

Zakłócenia, a potem przerwanie produkcji spowodowało spore problemy producentów samolotów, korzystających z silników Thielerta, opartych głownie o samochodowe turbodiesle Volkswagena. Zapotrzebowanie na oszczędne jednostki napędowe bowiem rośnie i są one wykorzystywane przez większość wytwórców samolotów lekkich.

Dlatego przedstawiciele Diamond Aircraft zaproponowali Piperowi i Cessnie stworzenie konsorcjum, które wykupiłoby Thielerta. Zadeklarowali przy tym przekazanie na ten cel 79 mln USD, czyli połowy sumy, którą - według doniesień prasowych - trzeba zapłacić za niemiecki zakład.

Plan ten na razie nie spotkał się z pozytywnym odzewem. Co więcej, Bruno M. Kuebler - syndyk masy upadłościowej - stwierdził, że na razie jest za wcześnie na jakiekolwiek ustalenia, tym bardziej z przedsiębiorstwem, które chce wywierać medialne naciski i robi najwięcej hałasu. Prawda jest bowiem taka, że jeszcze nie określił ceny wywoławczej. Co więcej, ujawnił, że zgłosiło się do niego już 50 podmiotów, które są zainteresowane przejęciem Thielerta.

Niechęć Cessny i Pipera do wspólnej akcji z Diamondem może świadczyć o tym, że obaj wielcy producenci mogą być zainteresowani samodzielnym przejęciem zakładu silnikowego. Stać ich na to. Podobnie jak wielu innych, także niemieckich, inwestorów. Pewne jest więc, że turbodiesle już wkrótce ponownie będą dostępne dla rynku lotnictwa turystycznego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.