Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja i chrzest CH-53K

Lotnictwo wojskowe, 06 maja 2014

Wczoraj zaprezentowano śmigłowiec CH-53K. Jednocześnie nadano mu nazwę – King Stallion.

Pierwszy przedseryjny CH-53 King Stallion / Zdjęcie: Sikorsky

Wczoraj w zakładach Sikorsky’ego w Palm Beach na Florydzie miała miejsce prezentacja pierwszego przedseryjnego ciężkiego śmigłowca transportowego CH-53K (CH-53K gotowy do prób, 2012-12-05). Wśród zaproszonych gości był przedstawiciel przyszłego użytkownika, Dowódca US Marine Corps gen. F. Amos.

Wiropłat otrzymał także nową nazwę – King Stallion, nawiązującą do nazwy CH-53E Sea Stallion, którego ma zastąpić w służbie. Pierwsze CH-53K trafią do jednostek marines w 2019, 4 lata później niż zakładano na początku programu.

Eksploatacja CH-53E jest bardzo droga – 1 h lotu kosztuje 15 tys. USD (45,6 tys. zł), a także pracochłonna – na 1 h lotu przypada aż 44,1 h prac obsługowych. Dowództwo USMC przewiduje, że będą one wycofywane ze służby w tempie 15 śmigłowców rocznie.

Łącznie marines odbiorą 156 nowych wiropłatów, o strukturze kompozytowej. King Stalliony wyposażone zostaną w awionikę glass cockpit, układ sterowania lotem fly-by-wire i układy samoobrony. Maksymalna masa do startu CH-53K to 39 916 kg. Śmigłowiec ma być zdolny do przeniesienia ładunku o masie 12 247 kg na odległość 200 km w warunkach hot-and-high, odpowiadających wysokości gęstościowej 914 m, przy temperaturze 33 ºC.

Zespół napędowy King Stalliona stanowią 3 silniki turbowałowe General Electric T408-GE-400 o mocy 5600 kW każdy, poruszające nowe kompozytowe łopaty wirnika nośnego, zabudowane w piaście z łożyskami elastomerowymi. Oblot CH-53K ma odbyć się najpóźniej przed końcem br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.