Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

B787 o kolejny miesiąc później

Lotnictwo cywilne, 05 lipca 2008

Poważne uszkodzenie środkowej części kadłuba w zakładach kooperanta Boeinga, Global Aeronautica LLC, spowoduje opóźnienie montażu 4. prototypu B787 Dreamliner i - prawdopodobnie - wydłuży okres oczekiwania na pierwszy seryjny samolot o miesiąc.

Hala montażu trzech pierwszych prototypów B787. Stojący na pierwszym planie pomalowany samolot jest już po ceremonii roll-out. Jego miejsce powinien już był zająć 4. prototyp. Na razie jest to jednak niemożliwe, z powodu fatalnego błędu pracownika Finmeccanica / Zdjęcie: Boeing

Łączne opóźnienie programu Dreamlinera szacowane jest na 14 miesięcy (zobacz: B787 bez kolejnego opóźnienia?). Koncern już trzykrotnie musiał zapowiadać termin przesunięcia oblotu samolotu i rozpoczęcia jego dostaw. Był to jeden z podstawowych czynników zmniejszenia się wartości rynkowej jego akcji; o ok. 30% w ciągu ostatniego roku.

Wiosna 2008 była dla Boeinga bardziej łaskawa. Zdementowano doniesienia o kolejnym opóźnieniu. Odbyły się udane testy instalacji elektrycznej.

Niestety, na początku lipca przedstawiciele koncernu musieli poinformować o poważnym problemie. Opracowująca środkowa część kadłuba Global Aeronautica LLC, spółka z udziałem Finmeccanica SpA's Alenia North America, nie dotrzymała terminu przekazania tego elementu dla 4. prototypu samolotu. Został on poważnie uszkodzony przez jednego z pracowników Finmeccanica. Do tej pory nie dotarł do zakładów montażu finalnego w Everett.

Yvonne Leach, rzeczniczka prasowa Boeinga poinformowała, że może to doprowadzić do opóźnienia oblotu prototypu o miesiąc. W związku z tym przesunie się cały program badań, koniecznych do zdobycia certyfikatu dopuszczenia do lotów. Ze względu na napięty program testów, opóźnienia prawdopodobnie nie da się już nadrobić. 4. prototyp przeznaczony jest przede wszystkim do prób układu napędowego.

Leach odmówiła odpowiedzi na pytanie o szczegóły incydentu. Według nieoficjalnych informacji, do zespolenie elementów kadłuba pracownik Finmeccaniaca użył złych złączek, w efekcie czego zniszczona została kompozytowa struktura poszycia.

Pocieszeniem dla władz Boeinga są dane dotyczące sprzedaży w II kwartale 2008. Amerykański gigant dostarczył 126 samolotów pasażerskich. Od początku roku było ich łącznie 241 egz., co daje już niemal pewność istotnego zwiększenia produkcji w stosunku do 2007, kiedy przekazano odbiorcom 441 samolotów (zobacz: A jednak Boeing, chociaż...).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.