Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

S-100 w Brazylii

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 06 czerwca 2014

Marynarka wojenna Brazylii przeprowadziła próby śmigłowca bezzałogowego Camcopter S-100.

Kolejna, na przestrzeni ostatnich tygodni seria prób śmigłowca bezzałogowego Camcopter S-100, tym razem przeprowadzona została w Brazylii. Ocena dotyczyła efektywności pracy bezzałogowca w różnych scenariuszach sytuacyjnych oraz przy użyciu różnych rodzajów podwieszanego wyposażenia, w tym głowicy optoelektronicznej L-3 Wescam MX-10 / Zdjęcie: Schiebel

Próby śmigłowca opracowanego przez austriackiego Schiebela zrealizowano w dniach 2-5 czerwca w pobliżu archipelagu San Pedro. Okrętem, na którym bazował wiropłat był patrolowiec typu Amazonas, BNS Apa (P121) (BNS Apa w Brazylii, 2013-05-27), jedna z trzech jednostek tego typu Marinha do Brasil (marynarki wojennej Brazylii).

Próby S-100 przeprowadzono kilka miesięcy po podobnym przedsięwzięciu, w które zaangażowano bezzałogowy statek latający ScanEagle (Brazylijskie próby ScanEagle, 2014-02-24), a w przeszłości także Hermes 90 (Elbit Systems), Pelicano (Indra), Tanan 300 (EADS/Cassidian), czy Skeldar szwedzkiego Saaba. Założeniem programu testowego jest wyłonienie docelowej konstrukcji, która zostanie następnie zakupiona przez Brazylię i przekazana jednostkom nawodnym marynarki wojennej. Docelowo, Brazylijczycy chcą nabyć do 30 zestawów bsl.

Próby S-100 realizowano z pokładu okrętu patrolowego typu Amazonas, BNS Apa (P121). Marynarka wojenna Brazylii ma na stanie 3 takie jednostkami, odkupione od BAE Systems, a pierwotnie zbudowane dla Trynidadu i Tobago, gdzie miały służyć jako patrolowce typu Port of Spain / Zdjęcie: MO Brazylii

Podczas 4-dniowych prób, austriacki śmigłowiec bezzałogowy testowany był w różnych scenariuszach sytuacyjnych, opracowanych przez Marinha do Brasil. Sprawdzano też efektywność jego działania z użyciem różnych rodzajów podwieszanego wyposażenia, w tym m.in. głowicy optoelektonicznej L-3 Wescam MX-10, systemu rozpoznania elektronicznego Selex ES SAGE ESM oraz radaru Selex PicoSAR i układu automatycznej identyfikacji statków i okrętów (AIS).

Dla Camcoptera S-100 brazylijskie próby to kolejne tego typu przedsięwzięcie na przestrzeni ostatnich tygodni. Niedawno testy śmigłowca rozpoczęła marynarka wojenna Włoch (Włoskie próby Camcopter S-100, 2014-05-30). W kwietniu konstrukcja była oceniana pod względem efektywności działania w skrajnie trudnych warunkach pogodowych Morza Północnego (Camcopter S-100 nad Morzem Północnym, 2014-04-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.