Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe silniki dla ATR 72-600

Lotnictwo cywilne, 13 czerwca 2014

EASA wydała certyfikat, zezwalający na zabudowę silników PW127N w samolotach ATR 72-600.

Jako pierwsze możliwości samolotów ATR 72-600, wyposażonych w nowe silniki PW127N sprawdzą linie Avianca / Zdjęcie: ATR

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała certyfikat, zezwalający na użycie, jako zespołu napędowego samolotów komunikacji regionalnej ATR 72-600, silników Pratt & Whitney Canada 127N. Nowe silniki uzyskały także analogiczne certyfikaty władz lotniczych Kanady i USA. 

PW127N jest wersją rozwojowa modelu PW127M, który wylatał już ponad 10 mln h. W porównaniu z poprzednikiem ma on maksymalną moc startową zwiększoną o 4,5%, dzięki czemu charakteryzuje się lepszymi osiągami w warunkach hot-and-high (wysokogórski klimat pustynny). Według producenta wymiana zespołu napędowego z PW127M na PW127N ma być możliwa po wprowadzeniu niewielkich modyfikacji.

Pierwszym użytkownikiem nowych silników będą linie Avianca, które już niebawem odbiorą wyposażony w nie samolot. Następne ATR 72-600 z silnikami PW127N będą przekazywane narodowemu przewoźnikowi Kolumbii sukcesywnie w latach 2014-2015.


Drukuj Góra