Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Eurosatory 2014: Mitsubishi w Paryżu

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 19 czerwca 2014

Mitsubishi Heavy Industries pokazało na wystawie Eurosatory model kołowego transportera opancerzonego.

Zaprezentowany w Paryżu przez MHI model bazowego transportera opancerzonego. Masa całkowita pojazdu to 28 t, z czego masa własna pojazdu to zaledwie 10 t. W odmianie ambulansu i wozu dowodzenia konstrukcja będzie miała podniesiony strop

Od trzech lat Mitsubishi Heavy Industries (MHI) samodzielnie rozwija projekt nowego transportera opancerzonego w układzie 8x8. W pierwszej kolejności, opracowywana jest odmiana bazowa, mieszcząca 3 osoby załogi i 8 żołnierzy desantu. Według przedstawicieli MHI, obecnie tworzone są także inne wersje, w tym wozu dowodzenia oraz ewakuacji medycznej.

Ze względu na trwające prace rozwojowe, producent nie podaje szczegółów dotyczących wyposażenia pokładowego nowego transportera. Zapewnia jednak, że będzie możliwe jego doposażenie zgodnie z wymaganiami konkretnego nabywcy. Dotyczy to przede wszystkim systemów obserwacyjnych, układów łączności radiowej i modułów uzbrojenia.

Konstrukcja bazowa opracowywanego przez MHI pojazdu opancerzonego ma 8 m długości, 2,9 m szerokości i 2,2 m wysokości. Masa całkowita to 28 t. Czterocylindrowy diesel MHI 4VA rozpędzi transporter opancerzony do ponad 100 km/h / Zdjęcia: Remigiusz Wilk

Prototypy poddawane są obecnie serii prób terenowych i badań zakładowych, które potrwają co najmniej kilka miesięcy. Po ich zakończeniu, wóz zostanie oficjalnie zaoferowany japońskim Siłom Samoobrony. Według producenta, transporter mógłby służyć jako uzupełnienie kołowego niszczyciela czołgów MCV (Maneuver Combat Vehicle) (MCV – japoński wóz bojowy, 2013-10-12), za którego produkcję opracowanie także odpowiada MHI. Przy pracach nad nowym transporterem opancerzonym wykorzystano część rozwiązań zastosowanych w MCV.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.