Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wenezuela poszukuje następców OV-10

Lotnictwo wojskowe, 01 sierpnia 2014

AMBV prowadzi rozmowy w sprawie zakupu następców samolotów OV-10 Bronco, wycofanych w 2012.

Ostatnie OV-10 używane przez AMBV zostały wycofane ze służby w 2012

Jak poinformował opinię publiczną gen. dyw. Eutimio José Criollo Villalobos, głównodowodzący Aviación Militar Bolivariana Venezolana (AMBV, boliwariańskiego narodowego lotnictwa wojskowego Wenezueli), podległy mu rodzaj sił zbrojnych prowadzi obecnie rozmowy na temat nabycia następców samolotów wielozadaniowych Rockwell OV-10 Bronco.

Wenezuela nabyła 16 fabrycznie nowych OV-10E w 1972. Następnie w 1991 odkupiono 18 OV-10A z rezerw US Air Force. Użytkownikiem samolotów była Grupo Aéreo de Operaciones Especiales Nº 15. Bronco zostały wycofane ze służby w AMBV w 2012.

Mimo, że gen. Villalobos nie sprecyzował, jakie są preferencje AMBV, najprawdopodobniej następcami Bronco zostaną chińsko-pakistańskie K-8W Karakorum. Początkowo planowano, że będą to brazylijskie Super Tucano, w liczbie co najmniej 24, ale weto Waszyngtonu, spowodowane użyciem do ich produkcji elementów pochodzących z USA, spowodowało zarzucenie tego pomysłu. Ostatecznie kupiono 18 K-8W, które przydzielono do Grupo Nº15 i Grupo Aéreo de Caza Nº 12, zastępując przestarzałe Northrop/Canadair CF-5A/D i NF-5A/B Freedom Fighter.

Pod koniec ub. r. Dowództwo AMBV postanowiło dokupić 9 dodatkowych Karakorum, aby zastąpić 3 samoloty tego typu stracone w wypadkach, a zarazem zwiększyć ich flotę do 24 (DA40 i K-8 dla Wenezueli, 2013-12-13). Wszystkie K-8W będą przydzielone Grupo Nº15. Natomiast Grupo Nº 12 ma otrzymać inne chińskie samoloty szkolenia zaawansowanego – Hongdu L-15.

Wenezuela zamówiła 36 DA40NG, które posłużą do szkolenia podstawowego pilotów wszystkich rodzajów rodzimych sił zbrojnych / Zdjęcia: MO Wenezueli

30 lipca AMBV wzbogaciły się o nowy samolot szkolenia podstawowego. Tego dnia w zakładach producenta w Austrii Wenezuelczycy odebrali pierwszy z 36 zamówionych Diamondów DA40NG (na zdjęciu). Według niepotwierdzonych informacji niektóre z nich zostaną zamienione na dwusilnikowe DA42.

Użytkownikiem Diamondów będzie Grupo de Entrenamiento Aéreo Nº18, zajmująca się szkoleniem załóg lotniczych wszystkich rodzajów sił zbrojnych Wenezueli. Austriackie samoloty zastąpią Aermacchi SF-260, eksploatowane od ponad 30 lat.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.