Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tejas znowu opóźniony

Lotnictwo wojskowe, 01 sierpnia 2014

Wprowadzenie do służby samolotów myśliwskich Tejas przesunie się o kolejny kwartał.

Dopracowanie Tejasa ma zająć indyjskim inżynierom jeszcze co najmniej 12 miesięcy / Zdjęcie: MO Indii

Podczas posiedzenia indyjskiego parlamentu nowy minister obrony Arun Jaitley poinformował, że zgłoszenie całkowitej zdolności bojowej najnowszego samolotu myśliwskiego Bhartiya Vāyu Senā (BVS, wojsk lotniczych Indii) LCA Tejas Mk I zostaje przesunięte z grudnia br. na marzec 2015. Jak donosi tygodnik Jane’s powołując się na źródło w BVS, termin ten może ulec dalszemu opóźnieniu (Tejas (wstępnie) zdolny do działania, 2013-12-13).

Oficjalnie mówi się, że konieczne jest jeszcze zbadanie kilkuset zagadnień związanych z parametrami technicznymi samolotu. Ich realizacja potrwa co najmniej 12 miesięcy. Producent musi dopracować układ zarządzający uzbrojeniem i elementy umożliwiające pobieranie paliwa podczas lotu. To z kolei uniemożliwia opracowanie instrukcji użytkowania Tejasa w locie i innych dokumentów, niezbędnych do eksploatacji samolotu przez BVS.

W efekcie zakłady Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) nie mogą rozpocząć produkcji 40 seryjnych Tejasów Mk I, które miały wejść do służby w latach 2011-2012. Minister Jaitley twierdzi, że powodem takiego stanu rzeczy są nieodpowiednie zdolności produkcyjne HAL. Wytwórnia może obecnie produkować 4 Tejasy rocznie, a nie 8, jak początkowo planowano. Co więcej, BVS chcą, aby tempo produkcji było zwiększone do 14 samolotów na rok, co pozwoli na przyspieszenie dostaw i wprowadzenia LCA do służby.  

Rozpoczęcie prób w locie Tejasa Mk II, wyposażonego w silnik General Electric GE-414, który umożliwi rozwinięcie prędkości naddźwiękowej, zaplanowano w 2018 (Naddźwiękowy lot pokładowego Tejasa , 2014-04-15). Jednak zdaniem cytowanego już oficera BVS, badania te przesuną się na 2020-2021, ponieważ konieczne jest przekonstruowanie wlotów powietrza do silnika i struktury tylnej części kadłuba samolotu. To z kolei spowoduje znaczne zmiany własności lotnych Tejasa i potrzebę wprowadzenia modyfikacji oprogramowania układu sterowania lotem i awioniki.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.