Resort obrony Singapuru poinformował o oficjalnym rozpoczęciu działalności eskadry wojsk lotniczych wyposażonej w samoloty M-346.
3 września oficjalnie zainaugurowano działalność 150. eskadry Angkatan Udara Republik Singapura (wojsk lotniczych Singapuru). Jej wyposażenie stanowi 12 samolotów szkolenia zaawansowanego Alenia Aermacchi M-346 Master, z których ostatnie dostarczono niedawno. Co ciekawe, piloci AURS latają na Masterach już od długiego czasu. W czerwcu br. przekroczyli nalot 1000 h.
AURS są pierwszym zagranicznym użytkownikiem M-346. We wrześniu 2010 rząd w Singapurze podpisał kontrakt na dostawę 12 samolotów, wraz z pakietami dodatkowymi, za 410 mln USD (ok. 1,3 mld zł). Innymi krajami, które zakupiły M-346 są Izrael (Pierwsze Lavi dostarczone, 2014-07-10), Polska (Podpisanie umowy na M-346 dla Sił Powietrznych, 2014-02-27) i Włochy (Drugi T-346A dla AMI, 2012-02-15).
Ze względu na niewielką powierzchnię kraju, singapurskie Mastery stacjonują w bazie lotniczej BA120 Commandant Marzac w Cazaux we Francji. Weszły one w skład 150. eskadry AURS i stopniowo zastępowały w służbie TA-4SU Skyhawk. Obsługą i utrzymaniem samolotów zajmuje się rodzime ST Aerospace.
Pierwszy singapurski M-346 trafił do Cazaux w listopadzie 2012 (Pierwszy M-346 dla Singapuru, 2012-08-09). Rok później w Venegono na odbiór czekały gotowe samoloty AURS o numerach od 6 do 8.
Piloci AURS mają także w Cazaux do dyspozycji syntetyczne urządzenia szkoleniowe, dostarczone przez Boeinga i ST Aerospace. Na mocy porozumienia pomiędzy rządami obydwu krajów 150. eskadra ma tam przebywać tam do 2035.
Inną jednostką AURS, także zajmującą się szkoleniem pilotów poza granicami kraju jest 130. eskadra. Stacjonuje ona w bazie Pearce w Australii. W jej skład wchodzi 19 turbośmigłowych Pilatusów PC-21.