Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze A380 dla Qatar Airways

Lotnictwo cywilne, 17 września 2014

Dzisiaj Qatar Airways odebrały dwa pierwsze Airbusy A380.

Dwa pierwsze A380, przeznaczone dla Qatar Airways, rozpoczną regularne rejsy w październiku / Zdjęcie: Airbus

Dziś w zakładach Airbusa w Hamburgu miała miejsce uroczystość przekazania pierwszego A380 dla linii Qatar Airways. W ceremonii wzięli udział Akbar Al Baker, szef katarskiego przewoźnika i Fabrice Brégier, prezes Airbusa.

Ogółem katarskie linie zamówiły 10 A380, z opcją na 3 kolejne, przystosowane do przewozu 517 osób. W kabinie pasażerskiej zabudowano 8 foteli klasy pierwszej, 48 klasy biznes i 461 klasy ekonomicznej. Dwie pierwsze mieszczą się na górnym pokładzie samolotu. Za nimi umieszczono też specjalny salon wypoczynkowy.

Pierwszy katarski A380 wyruszy jutro w podróż do Ad-Dauhy. 10 października samolot zainauguruje loty komercyjne, rejsem do Londynu-Heathrow. Drugi A380 rozpocznie obsługę tras do Paryża w tym samym miesiącu, nieco później.

W br. do floty Qatar Airways dołączą jeszcze 2 A380. Jednak Al Baker nie chce ujawniać, jakie są przeznaczone dla nich destynacje. Powodem jest kampania Lufthansy, która lobbuje przeciwko ekspansji katarskiego przewoźnika na rynku niemieckim.

Szef Qatar Airways wyjaśnił także, dlaczego odbiór pierwszego A380 nastąpił dopiero teraz, a nie przed salonem w Farnborough, jak zapowiadano. To nasza wina, ponieważ mieliśmy bardzo wygórowane wymagania co do jakości. Żaden przewoźnik nie zdecydowałby się na opóźnienie dostaw samolotów z powodów, z jakich uczyniliśmy to my – dodał Akbar Al Baker. W efekcie podczas imprezy pokazano tylko A350 w barwach katarskiego przewoźnika (Farnborough 2014: Zamówienia Airbusa i Boeinga , 2014-07-18, A350 w podwójnych barwach, 2014-02-04).

Qatar Airways są 12. użytkownikiem największych samolotów pasażerskich świata. Koncern z Tuluzy zdobył dotychczas zamówienia na 318 A380 od 19 towarzystw. Linie odebrały 142 samoloty, które wylatały łącznie ponad 1,5 mln h, w trakcie ok. 180 tys. rejsów (Singapurskie A380 polecą do Nowej Zelandii, 2014-08-12, Asiana odbierają pierwszego A380 , 2014-05-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.