Wojska lotnicze Peru odebrały pierwsze samoloty szkolenia podstawowego, KT-1P.
Na terenie bazy lotniczej Las Palmas, Fuerza Aerea del Peru (FAP, wojska lotnicze Peru) oficjalnie przyjęły do służby dwa pierwsze samoloty szkolne Korea Aerospace Industries KT-1P (Pierwszy KT-1P dla Peru, 2014-03-03). Otrzymały one nazwę własną Torito. W uroczystości wzięli udział prezydent Peru, Ollanta Humala Tasso, minister obrony Peter Cateriano Bellido i głównodowodzący FAP generał Jaime Figueroa Olivos.
KT-1P to eksportowa wersja KAI KT-1C. Długość samolotu to 10,.26 m, rozpiętość – 10,59 m, a wysokość – 3,68 m. Zespół napędowy stanowi silnik turbinowy Pratt & Whitney PT6A-62, o mocy 950 KM, który umożliwia mu rozwinięcie prędkości przelotowej 574 km / h. Pułap operacyjny to 11 580 m, a zasięg – 1300 km.
Maksymalna masa startowa samolotu wynosi 2500 kg. Kabina załogi KT-1P wyposażona jest w nowoczesną awionikę. Pod skrzydłami i kadłubem znajduje sie 5 węzłów, na których można podwiesić uzbrojenie – 12,7-mm km FN HMP-250, bomby 250-kg Mk82 lub 500-kg Mk83, wyrzutnie 70-mm npr i zbiorniki z paliwem.
Peruwiańczycy zamówili południowokoreańskie samoloty w listopadzie 2012. 20 KT-1P ma kosztować 208,8 mln USD (697 mln zł). Na mocy porozumienia 4 samoloty zostaną dostarczone przez Koreańczyków. Pozostałe 16 będzie zmontowane na miejscu, w Servicio de Mantenimienti (centrum obsługowym) FAP w Las Palmas. Peruwiańczycy będą także produkować niektóre elementy samolotów i oblatywać zmontowane KT-1P.
Obecnie trwa montaż kolejnych 5 KT-1P, z których 2 będą przekazane w kwietniu 2015. Umowa zakłada też dostarczenie Peruwiańczykom symulatora lotu i transferu technologii związanych z produkcją bezzałogowych statków latających.
FAP są także zainteresowane pozyskaniem innych samolotów produkowanych przez KAI – szkolnych odrzutowców T-50 (Indonezyjskie T-50i przyjęte do służby, 2014-02-18, Irak kupił T-50, 2013-12-12), które zastąpiłyby w służbie Aermacchi MB-339. Oprócz tego Koreańczycy chcą zainteresować KT-1 Boliwię i Paragwaj