Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze KT-1P już w Peru

Lotnictwo wojskowe, 23 października 2014

Wojska lotnicze Peru odebrały pierwsze samoloty szkolenia podstawowego, KT-1P.

KT-1P zostały przydzielone do składu Grupo Aéreo N° 51, stacjonującej w bazie Capitán FAP Reman Elías Olivera (Pisco) / Zdjęcie: MO Peru

Na terenie bazy lotniczej Las Palmas, Fuerza Aerea del Peru (FAP, wojska lotnicze Peru) oficjalnie przyjęły do służby dwa pierwsze samoloty szkolne Korea Aerospace Industries KT-1P (Pierwszy KT-1P dla Peru, 2014-03-03). Otrzymały one nazwę własną Torito. W uroczystości wzięli udział prezydent Peru, Ollanta Humala Tasso, minister obrony Peter Cateriano Bellido i głównodowodzący FAP generał Jaime Figueroa Olivos.

KT-1P to eksportowa wersja KAI KT-1C. Długość samolotu to 10,.26 m, rozpiętość – 10,59 m, a wysokość – 3,68 m. Zespół napędowy stanowi silnik turbinowy Pratt & Whitney PT6A-62, o mocy 950 KM, który umożliwia mu rozwinięcie prędkości przelotowej 574 km / h. Pułap operacyjny to 11 580 m, a zasięg – 1300 km.

 Maksymalna masa startowa samolotu wynosi 2500 kg. Kabina załogi KT-1P wyposażona jest w nowoczesną awionikę. Pod skrzydłami i kadłubem znajduje sie 5 węzłów, na których można podwiesić uzbrojenie – 12,7-mm km FN HMP-250, bomby 250-kg Mk82 lub 500-kg Mk83, wyrzutnie 70-mm npr i zbiorniki z paliwem.

Peruwiańczycy zamówili południowokoreańskie samoloty w listopadzie 2012. 20 KT-1P ma kosztować 208,8 mln USD (697 mln zł). Na mocy porozumienia 4 samoloty zostaną dostarczone przez Koreańczyków. Pozostałe 16 będzie zmontowane na miejscu, w Servicio de Mantenimienti (centrum obsługowym) FAP w Las Palmas. Peruwiańczycy będą także produkować niektóre elementy samolotów i oblatywać zmontowane KT-1P.

Obecnie trwa montaż kolejnych 5 KT-1P, z których 2 będą przekazane w kwietniu 2015. Umowa zakłada też dostarczenie Peruwiańczykom symulatora lotu i transferu technologii związanych z produkcją bezzałogowych statków latających.

FAP są także zainteresowane pozyskaniem innych samolotów produkowanych przez KAI – szkolnych odrzutowców T-50 (Indonezyjskie T-50i przyjęte do służby, 2014-02-18, Irak kupił T-50, 2013-12-12), które zastąpiłyby w służbie Aermacchi MB-339. Oprócz tego Koreańczycy chcą zainteresować KT-1 Boliwię i Paragwaj


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.