Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni Su-30MKV dla Wenezueli

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 sierpnia 2008

Wenezuelski prezydent Hugo Chavez poinformował wczoraj, że jego kraj otrzymał ostatniego z zamówionych 24 myśliwców Su-30MKV (Su-30MK2).


Jeden wenezuelskich Su-30, ze specjalnym, nie powtórzonym na innych egzemplarzach malowaniem steru pionowego. Hugo Chavez wykorzystuje je również do celów politycznych. Zagroził m.in. ich wykorzystaniem w czasie naprężenia stosunków z Kolumbią, po zbombardowaniu przez samoloty tego kraju obozu lewicowej partyzantki FARC, który znajdował się na terenie Ekwadoru (zobacz: Wojna Kolumbii z Ekwadorem i Wenezuelą?) / Zdjęcie: Fuerza Aerea Venezolana

Kontrakt, w sprawie pozyskania przez wojska lotnicze Wenezueli 24 samolotów, został podpisany w lipcu 2005. Była to część większego kontraktu na dostawy uzbrojenia o wartości 3 mld USD. Wszystkie samoloty trafiły do Grupo Aereo de Caza No.13.

Samoloty wenezuelskie mają możliwość atakowania celów morskich. Z tego powodu Chavez, informując o zakończeniu dostaw i rozpoczęciu finalnego etapu uzyskania pełnej gotowości bojowej przez jednostkę wykorzystująca Su-30, przestrzegł Amerykanów przed jakakolwiek próbą pogwałcenia integralności terytorialnej swojego kraju, przez niedawno odtworzoną 4 Flotę US Navy, obejmującą zasięgiem odpowiedzialności Południowy Atlantyk.

Wypowiedź ta jest jedną z serii podobnych oświadczeń, które prezydent Chavez kieruje pod adresem swoich politycznych rywali. Są one wypowiadane przede wszystkim na użytek wewnętrzny, propagandowy, jednak - z drugiej strony - nawet dwa tuziny nowoczesnych samolotów wielozadaniowych stawiają w trudnej sytuacji pozostałe państwa regionu. Mimo gorących zaprzeczeń wszystkich liderów południowoamerykańskich, faktem jest, że wenezuelski zakup spowodował przyspieszenie procesu pozyskania nowych samolotów przez Brazylię (zobacz: Nowy przetarg na myśliwce w Brazylii), a także wywołał debatę w Chile, na temat konieczności zakupu maszyn klasy F-15, które byłyby w stanie wywalczyć panowanie w powietrzu przeciwko wenezuelskim myśliwcom (zobacz: F-16C nie ma szans z Su-30MKV).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.