Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Euronaval 2014: GLS stawia na trałowce

Marynarka wojenna, 03 listopada 2014

W Paryżu swoją ofertę zaprezentowała jedna z indyjskich państwowych stoczni, Goa Shipyard Limited.

Jednym z ważniejszych programów zbrojeniowych straży wybrzeża Indii w najbliższych latach będzie pozyskanie co najmniej 9 105-m okrętów patrolowych. Za ich budowę i dostawę odpowiada Goa Shipyard Limited. Ten sam producent został też niedawno wybrany na dostawcę serii trałowców, budowanych z pomocą południowokoreańskiego Kangnam. Przedstawiciele producenta liczą, że mimo zamieszania z wyborem konstrukcji jednostek tej klasy, ich budowa zostanie ostatecznie zlecona stoczni w Goa / Zdjęcie: Michał Jarocki

Indyjski producent zaprezentował na Euronaval serię okrętów budowanych dla rodzimych sił zbrojnych, w tym model 105-m patrolowca, na zakup którego zdecydowała się Bhāratīya Taarakaka (straż wybrzeża Indii). W najbliższych latach GSL dostarczy odbiorcy 6 jednostek tego typu. Co więcej, według przedstawiciela producenta, do marca przyszłego roku, GSL otrzyma zamówienie z tego samego źródła na kolejne 5 okrętów patrolowych.

Duże zapotrzebowanie sił zbrojnych na oferowane przez GSL okręty, zmusiło producenta do rozbudowy zlokalizowanych na zachodnim wybrzeżu kraju zakładów stoczniowych. Zapoczątkowany już projekt infrastrukturalny współfinansują władze centralne. Jego założeniem jest m.in. poszerzenie basenu portowego, budowa nowego pirsu oraz rozbudowa infrastruktury na nabrzeżu.

Warto podkreślić, że rozbudowa stoczni w Goa wiąże się nie tylko z programem zakupowym BT, ale także z planami pozyskania przez Bhāratīya Nau Senā (marynarkę wojenną Indii) 8 trałowców. Do niedawna wydawało się, że to właśnie GSL będzie odpowiadać za dostawę tych jednostek. Producent miał zbudować 6 okrętów tej klasy w ramach transferu technologii od południowokoreańskiego Kangnam, które z kolei miało odpowiadać za dostawę 2 trałowców (Oficjalnie o indyjskich trałowcach, 2013-10-23).

Sytuacja zmieniła się diametralnie w ostatnich miesiącach. Wybrane w wiosennych wyborach nowe władze centralne, z premierem Narendrą Modim na czele, podjęły bowiem decyzję o anulowaniu decyzji poprzedniej ekipy rządzącej. Głównym zarzutem było pominięcie procedury przetargowej i wyłonienie dostawcy trałowców bez konkursu, co nie jest zgodny z krajowym prawem.

W najbliższych miesiącach New Delhi ma uruchomić oficjalny przetarg na dostawę trałowców. Udział wstępnie zapowiedziały już, poza GSL, inne rządowe przedsiębiorstwa stoczniowe, w tym odpowiedzialna za budowę serii konwencjonalnych okrętów podwodnych typu Scorpène, Mazagon Dock Limited (Indii kłopoty z okrętami podwodnymi, 2014-09-01), budująca dla BNS serię lotniskowców typu Vikrant, Cochin Shipyard Limited (INS Vikrant prawie gotowy, 2014-10-10) oraz Garden Reach Shipbuilders and Engineers (GRSE).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.