Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozpoczęto montaż 242-tonowego A330

Lotnictwo cywilne, 06 listopada 2014

W zakładach Airbusa w Tuluzie rozpoczęto montaż pierwszego A330 o masie startowej zwiększonej do 242 t.

Pierwszy A330 o masie startowej zwiększonej do 242 t, przeznaczony dla linii lotniczych Delta, na linii montażu końcowego w Tuluzie / Zdjęcie: Airbus

Obecnie w zakładach europejskiego konsorcjum w Tuluzie odbywa się montaż końcowy pierwszego Airbusa A330 o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 242 t. Po zakończeniu prac strukturalnych samolot zostanie wyposażony w kabinę pasażerską i zostanie użyty do prób certyfikacyjnych. Jednocześnie prowadzony jest montaż drugiego samolotu tego typu, przeznaczonego dla linii Delta (Delta znów kupuje Airbusy, 2013-09-04).

Airbus oferuje użytkownikom zwiększenie masy startowej zarówno dla A330-200, jak i A330-300. W obydwu przypadkach oznacza to zarazem zwiększenie długotrwałości lotu o odpowiednio 15 i 13 h.

Nowa wersja A330 ma mieć zasięg wydłużony o maksymalnie 926 km, przewozić o 5 t ładunku płatnego, w porównaniu z wersją 235-tonową. Samoloty będą napędzane silnikami General Electric CF6-80E1, które razem ze zmienioną konfiguracją aerodynamiczną, obejmującą nowy profil slotów i skrócone owiewki prowadnic klap, zapewnią zmniejszenie zużycia paliwa o 2 %. Według producenta koszt przewozu jednego pasażera przez nowego A330-300 ma być o 6% niższy w porównaniu z Boeingiem 787-9.

Dotychczas na zakup 242-tonowych A330 zdecydowało się 9 towarzystw. Pierwszym odbiorcą, w 2. kw. 2015, będą amerykańskie Delta Air Lines.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.