Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zhuhai 2014: Współpraca chińsko-francuska

Lotnictwo cywilne, 15 listopada 2014

Chiński i francuski przemysł lotniczy opracują wspólnie nowy silnik turbowałowy do samolotów komunikacyjnych.

Współpraca chińsko francuska dotycząca silników lotniczych trwa już od pewnego czasu. Na zdjęciu silnik turbowałowy WZ-16 o mocy startowej 1240 kW, prezentowany na wystawie Airshow China. Jest on produkowany przez AVIC Engines i powstał we współpracy z francuską Turbomecą na podobnych zasadach, na jakich zawarto teraz porozumienie ze Snecmą. WZ16 ma uzyskać certyfikat chińskich władz lotniczych (CAAC) w przyszłym roku / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Podczas wystawy w Zhuhai chińska National South Aviation Industry Group należąca do AVIC podpisała z francuską Snecmą umowę o powołaniu joint venture z równym udziałem obu stron. Jego celem jest opracowanie silników turbowałowych przeznaczonych do samolotów komunikacyjnych.

Przedstawiciele Safrana, który jest właścicielem Snecmy twierdzą, że przedsięwzięcie będzie ulokowane w Chinach i będzie wymagało zatrudnienia ok. 50 wysokokwalifikowanych inżynierów. Mają to być przede wszystkim osoby zatrudnione lokalnie.

Obecnie Snecma nie ma w swojej ofercie żadnego silnika turbowałowego opracowanego do samolotów komunikacyjnych. Z pokrewnych konstrukcji można wspomnieć, że francuskie przedsiębiorstwo jest częścią konsorcjum Europrop International, które opracowało silniki TP400-D6 przeznaczone dla samolotu transportowego A400M (A400M dla Luftwaffe oblatany, 2014-10-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.