Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Su-30MKI wznawiają loty

Lotnictwo wojskowe, 18 listopada 2014

Wojska lotnicze Indii wznowiły loty myśliwców Su-30MKI.

Loty indyjskich Su-30MKI zostały zawieszone, gdy w połowie października jeden z nich (nr  boczny SB 050) rozbił się podczas lotu treningowego około 20 km od bazy w Lohegaon na terenie południowo-zachodnich Indii (Indie uziemiły Su-30MKI, 2014-10-22). Dochodzenie wykazało, że przyczyną wypadku było najprawdopodobniej niewłaściwe zadziałanie foteli wyrzucanych K-36DM, które uruchomiły się samoczynnie, gdy piloci wykonywali rutynowe manewry w powietrzu.

Wypowiadający się dla lokalnych mediów przedstawiciele dowództwa wojsk lotniczych nie potrafili wyjaśnić, dlaczego doszło do całego zdarzenia. Zwracali uwagę, że w przeszłości nie odnotowywano podobnych wypadków. Piloci nie zgłaszali też problemów z funkcjonowaniem urządzeń ratunkowych Su-30MKI.

Faktem jest jednak, że najnowocześniejsze myśliwce wojsk lotniczych Indii są coraz częściej krytykowane przez użytkowników. Piloci zwracają uwagę na problemy z właściwym funkcjonowaniem zespołu napędowego oraz instalacji elektrycznej samolotów, w wyniku których silniki AŁ-31FP tracą ciąg.

W ciągu ostatnich pięciu lat doszło do 6 wypadków z udziałem Su-30MKI, a flota indyjskich myśliwców była już trzykrotnie uziemiana. Szacuje się, że obecnie zaledwie połowa ze 172 samolotów tego typu jest zdatna do lotu, co jednocześnie odzwierciedla ogólny stan techniczny floty powietrznej tego rodzaju indyjskich sił zbrojnych (BVS problemy ze sprzętem, 2014-10-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.