Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ekologiczny Dreamliner

Lotnictwo cywilne, 18 listopada 2014

Boeing rozpoczął próby Boeinga 787 wyposażonego w nowe rozwiązania, polepszające osiągi i zmniejszające niekorzystny wpływ na środowisko naturalne.

Demonstrator ekologicznego Dreamlinera, czwarty przedseryjny samolot tego typu (ZA004), startuje do próbnego lotu z lotniska Boeing Field w Seattle / Zdjęcie: Boeing

Wczoraj w Seattle miał miejsce pierwszy lot ekologicznego demonstratora Boeinga 787 Dreamliner, w którym wdrożono ponad 25 nowych rozwiązań, zapewniających polepszenie osiągów i zmniejszenie poziomu emitowanego hałasu podczas każdego etapu lotu. Wśród nich są m. in. oprogramowanie i technologie zdalnego przesyłania danych i sterowania, ulepszenia konfiguracji aerodynamicznej i układu sterowania lotem oraz powłoki spowalniające tempo narastania lodu na skrzydłach.

Ekologiczny Dreamliner będzie użyty podczas prób nowych procedur separacji w fazie dolotu do lotniska; nowych czujników gazów cieplarnianych (opracowanych wspólnie z Japan Airlines); raportów o obszarach występowania turbulencji, opracowywanych w czasie rzeczywistym (we współpracy z Delta Air Lines), mających na celu zapobieganie przelotom przez tego rodzaju strefy w celu polepszenia komfortu podróży; nowych układów lądowania według wskazań przyrządów, optymalizujących przebieg lądowania i zmniejszających zużycie paliwa; bezprzewodowych sieci pokładowych, zapewniających zmniejszenie masy instalacji elektrycznej oraz pokryw wzierników dostępowych wykonanych z przetworzonych materiałów kompozytowych, używanych w konstrukcji Boeingów 787.

W lipcu br. demonstrator ekologicznego Dreamlinera zakończył próbne loty z nową dyszą wylotową silnika, skonstruowaną z kompozytu z matrycą ceramiczną, o mniejszym ciężarze, obniżającą poziom hałasu emitowanego przez zespół napędowy. W programie biorą udział także Rolls Royce, Honeywell, Rockwell Collins, General Electric i Panasonic.

Poprzednio Boeing przeprowadził podobne badania z użyciem samolotu 737 NG, należącego do American Airlines. Między innymi testowano wówczas nowe winglety, które zastosowane będą w samolotach z rodziny 737 Max (Boeing kontynuuje ulepszanie 737 Max 8, 2013-10-30, Farnborough: Winglety Boeinga, 2012-07-14). Kolejnym etapem ekologicznych prób będą loty Boeinga 757, należącego do TUI, w 2015, realizowane we współpracy z NASA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.