Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brazylijczycy rozpoczęli szkolenie na Gripenach

Lotnictwo wojskowe, 20 listopada 2014

Dwaj pierwsi piloci wojsk lotniczych Brazylii odbyli loty zapoznawcze samolotem Gripen.

Kpt. Gustavo de Oliveira Santos wraz ze szwedzkim instruktorem po pierwszym locie Gripenem / Zdjęcie: MO Brazylii

Wczoraj rano rozpoczęło się szkolenie pilotów Força Aérea Brasileira (FAB, wojsk lotniczych Brazylii), którzy zasiądą w kabinach samolotów wielozadaniowych Gripen NG. Loty zapoznawcze w drugiej kabinie Gripena D wykonali kpt. Gustavo de Oliveira Santos i kpt. Ramon Pascotto Fórneas. Pierwszy z nich jest pilotem F-5, a drugi – F-2000.

Loty z udziałem Brazylijczyków i instruktorów-pilotów szwedzkich Flygvapnet (wojsk lotniczych) trwały ok. 50 min. Po starcie z bazy w Satenas i wznoszeniu na wysokość 10 700 m, wykonywano rutynowe manewry i zadania w przestrzeni powietrznej nad Bałtykiem.

W 3 h po lądowaniu piloci FAB wykonali loty w symulatorze. Ich szkolenie w Szwecji, zakończone zdobyciem uprawnień instruktorskich, potrwa 6 miesięcy.

Jak już wspominaliśmy, FAB zakupią ostatecznie 108 Gripenów NG (108 Gripenów dla Brazylii, 2014-11-19). Ich dostawy mają zakończyć się w 2032. Według źródeł zachodnich Aviação Naval Brasileira (AvN, lotnictwo marynarki wojennej Brazylii) wciąż rozważa możliwość nabycia wersji morskiej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.