Reklama
Reklama

Trwa proces modernizacji brazylijskich samolotów szturmowych AMX International AMX. Znany jest już m.in. widok kokpitu, wyposażonego po zmianach w wyświetlacze, a także dodatkowe szczegóły prowadzonych prac.

Za zmianę kokpitu odpowiedzialny jest izraelski Elbit. Całość prac koordynuje jednak Embraer / Zdjęcie: via Santiago Rivas

Proces odmłodzenia i skokowego zwiększenia potencjału bojowego AMX realizowany jest na podstawie finalnej umowy ministerstwa obrony i Embraera ze stycznia bieżącego roku o wartości 2 mld BRL, czyli 1,2 mld USD (zobacz: Modernizacja brazylijskich AMX).

Obecnie znane są już kolejne szczegóły prac, prowadzonych w zakładach Embraera w
Gavião Peixoto. Już wcześniej ujawniono, że modernizacja objejmuje zainstalowanie stacji radiolokacyjnej, nowego komputera pokładowego i systemu przesyłu danych Embraera oraz systemów nawigacyjnych i wyposażenia kokpitu Elbitu. Prowadzony jednocześnie remont przedłuży okres wykorzystania płatowca o 20 lat.

Obecnie wiadomo jednak, że w wyniku przebudowy, samoloty są przystosowywane do wykorzystania zasobników walki radioelektronicznej (zakłócających) Sky Shield izraelskiego Rafaela, otrzymują także nowe urządzenia zapisu parametrów lotu i system informujący o opromieniowaniu wiązką radiolokacyjną. Izraelska Elisra dostarcza natomiast system informowania o wystrzeleniu wrogich pocisków. Kokpit został przystosowany do używania przez pilotów gogli noktowizyjnych.

Modernizacja pozwoli także na łatwe zintegrowanie z AMX pocisków przeciwradarowych. Cel ten odłożono jednak na niesprecyzowaną jeszcze przyszłość.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa

Za zmianę kokpitu odpowiedzialny jest izraelski Elbit. Całość prac koordynuje jednak Embraer / Zdjęcie: via Santiago Rivas

Proces odmłodzenia i skokowego zwiększenia potencjału bojowego AMX realizowany jest na podstawie finalnej umowy ministerstwa obrony i Embraera ze stycznia bieżącego roku o wartości 2 mld BRL, czyli 1,2 mld USD (zobacz: Modernizacja brazylijskich AMX).

Obecnie wiadomo jednak, że w wyniku przebudowy, samoloty są przystosowywane do wykorzystania zasobników walki radioelektronicznej (zakłócających) Sky Shield izraelskiego Rafaela, otrzymują także nowe urządzenia zapisu parametrów lotu i system informujący o opromieniowaniu wiązką radiolokacyjną. Izraelska Elisra dostarcza natomiast system informowania o wystrzeleniu wrogich pocisków. Kokpit został przystosowany do używania przez pilotów gogli noktowizyjnych.

Modernizacja pozwoli także na łatwe zintegrowanie z AMX pocisków przeciwradarowych. Cel ten odłożono jednak na niesprecyzowaną jeszcze przyszłość.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.