Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zakaz lotów dla linii rosyjskich

Lotnictwo cywilne, 29 listopada 2014

Ukraina zakazała rosyjskim liniom lotniczym lotów do Charkowa i Dniepropietrowska. Zakaz objął także ukraińskie linie Dniproawia.

Loty Aerofłotu na południe Ukrainy miały realizować samoloty Suchoi SuperJet 100. Do Charkowa miały latać dwa razy dziennie, a do Dniepropietrowska raz / Zdjęcie: Aerofłot

Ukraińska służba lotnicza zakazała rosyjskim liniom lotniczym Aerofłot (Aerofłot wymienił lekkie SSJ100, 2014-06-30), Transaero, UTAir (Kolejny Boeing 737 dla UTAir , 2013-10-11) i JUTeir Ukraina lotów do Charkowa i Dniepropietrowska. Zakaz lotów do Charkowa obowiązuje od 29 listopada, a do Dniepropietrowska od 1 grudnia. Zakaz lotów do Dniepropietrowska objął także ukraińskie linie Dniproawia.

Aerofłot uzyskał zgodę na loty do Charkowa i Dniepropietrowska od początku sezonu zimowego, czyli od 26 października. Oznaczało to możliwość powrotu do lotów, które przerwano pod koniec lipca. Aerofłot zrezygnował wówczas z lotów m.in. do Charkowa, Doniecka, Dniepropietrowska i Odessy. Pierwotnie przerwa w lotach miała trwać do końca sierpnia. Regularne loty Aerofłotu do Odessy linie wznowiły 11 października.

Po zajęciu przez FR Krymu, ukraińska państwowa służba lotnicza ogłosiła obszar nad półwyspem zamkniętym dla lotów. W konsekwencji tego zakazu rosyjskim liniom lotniczym, które latają na Krym, naliczane są kary za jego naruszanie. Na 19 listopada ich wysokość sięgnęła 261,5 mln hrywien (blisko 17 mln USD). Na liście ukaranych jest 18 przewoźników, w tym Aerofłot, Głobus, Rossija, Uralskije Awialinii i Donawia. Kary mają zasilić budżet Ukrainy.

Z kolei Rosja od początku sierpnia wprowadziła zakaz lotów tranzytowych ukraińskich linii lotniczych do Azerbejdżanu, Turcji, Armenii i Gruzji. W rezultacie koszty międzynarodowych linii lotniczych Ukrainy wzrosły, według ich wyliczeń, o 15-20%. By nie powiększać strat Dniproawia zrezygnowała z lotów do Armenii, Gruzji i Azerbejdżanu.

W odpowiedzi na zakaz Moskwy Ukraina zabroniła liniom rosyjskim lotów tranzytowych do Bułgarii, Izraela, Turcji, Egiptu i Grecji. Władze Aerofłotu oszacowały, że roczne koszty lotów do tych krajów wzrosną o ponad 20 mln USD. Inne linie nie podały podobnych szacunków.

Niedawno strona rosyjska zwróciła się do Kijowa o wzajemne zniesienie zakazów. Na razie Ukraina nie odpowiedziała na tę propozycję.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.