Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy z Su-30MKI

Lotnictwo wojskowe, 19 grudnia 2014

Niesprawne fotele wyrzucane utrudniają eksploatacją najnowocześniejszych samolotów bojowych wojsk lotniczych Indii.

Su-30MKI są najnowocześniejszymi samolotami myśliwskimi wojsk lotniczych Indii. Od 2009 doszło do co najmniej 5 wypadków z ich udziałem, w większości spowodowanych wadliwym działaniem zespołu napędowego lub innymi usterkami instalacji pokładowych. Do końca obecnej dekady indyjskie siły zbrojne powinny wprowadzić do służby 272 statki powietrznego tego typu, montowane i dostarczane przez rodzime Hindustan Aeronautics Limited (HAL) / Zdjęcie: MO Indii

Specjalna komisja rządowa stwierdziła, że główną przyczyną październikowego wypadku Su-30MKI (nr  boczny SB 050) był niesprawny mechanizm fotela wyrzucanego K-36DM, który uruchomił się automatycznie, gdy samolot zbliżał się do bazy lotniczej Lohegaon. W wyniku zdarzenia myśliwiec rozbił się ok. 20 km na docelowego lotniska, a władze Indii postanowiły uziemić całą flotę tych statków powietrznych (Su-30MKI wznawiają loty, 2014-11-18, Indie uziemiły Su-30MKI, 2014-10-22).

Według indyjskich mediów, powołujących się na źródła w resorcie obrony, omawiany przypadek nie był najprawdopodobniej jednostkowy, a do podobnych miało dochodzić kilkukrotnie na przestrzeni ostatnich lat. Dla przykładu, do automatycznego wystrzelenia foteli Su-30MKI doszło także m.in. podczas kołowania jednego z myśliwców stacjonujących na terenie bazy wojsk lotniczych w Dźodhpur na północnym zachodzie kraju.

W ocenie lokalnych ekspertów wadliwe fotele wyrzucane Su-30MKI będą utrudniać eksploatację myśliwców. Warto przypomnieć, że dotychczas indyjscy piloci zwracali uwagę głównie na złe funkcjonowanie zespołu napędowego oraz instalacji elektrycznej samolotów, w wyniku czego silniki AŁ-31FP traciły ciąg.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.