Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

LCS zmienia się w FF

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 19 stycznia 2015

US Navy podjęła decyzję o przemianowaniu okrętów do działania na wodach przybrzeżnych, określanych akronimem LCS, na fregaty (FF).

US Navy zamierza eksploatować 32 jednostki zbudowane w ramach oryginalnego programu LCS. Uzupełni je w linii 20 okrętów SSC. Nowa konstrukcja otrzyma bogatsze wyposażenie pokładowe. Będzie też cechować się większym potencjałem operacyjnym, zbliżającym je pod tym względem do typowych fregat / Zdjęcie: US Navy

Zgodnie z decyzją US Navy, nowe okręty klasy Littoral Combat Ship (LCS) będą odtąd klasyfikowane jako fregata (FF, Fast Frigate). Dowództwo marynarki wojennej wstrzymało się jednak z decyzją o ewentualnym przemianowaniu już ochrzczonych jednostek programu LCS, typów Freedom i Independence (Wodowanie USS Detroit, 2014-10-20).

Według sekretarza marynarki, Raya Mabusa, określenie Littoral Combat Ship mylnie definiowało rolę, jaką pełnić miały jednostki obu typów. Zgodnie z tradycją US Navy, pierwsza litera w akronimie określa funkcję okrętu. Litera L sugerowała, że dana jednostka służy do prowadzenia lub wspierania operacji desantowych, nie zaś do działania na wodach przybrzeżnych, do czego projektowano LCS.

Co ciekawe, mianem fregat określana będzie też seria 20 jednostek Small Surface Combatant (SSC), stanowiących uzupełnienie LCS. Okręty zostaną zbudowane w oparciu o projekty Freedom i Indepencende. W porównaniu do pierwotnych wersji będą miały bogatsze wyposażenie pokładowe, w tym zmodernizowane radiolokatory trójwspółrzędne, a także wydajniejsze sonary holowane.

Jednostki SSC otrzymają też wyrzutnie pocisków przeciwokrętowych RGM-84L Harpoon II lub podobnych zestawów rakietowych, na przykład Kongsberg Naval Strike Missile (NSM jako uzbrojenie LCS?, 2014-09-17). W planach jest też ich doposażenie w pociski przeciwlotnicze/przeciwrakietowe ESSM. Do standardu SSC zmodernizowane zostaną też najprawdopodobniej wszystkie nowe jednostki LCS.

Podczas czwartkowego wystąpienia na forum Surface Navy Association, sekretarz Mabus zapowiedział ogólny powrót do tradycyjnego nazewnictwa okrętów US Navy. W planach jest więc także przemianowanie jednostek obecnych klas Mobile Landing Platform, Afloat Forward Staging Base i Joint High Speed Vessel (Chrzest USNS Trenton, 2015-01-09, Środki na MLP-4, 2014-12-22).

Warto podkreślić, że decyzja o zmianie klasyfikacji LCS na fregaty zbiegła się w czasie z planami wycofania z linii fregat rakietowych typu Oliver Hazard Perry. We wrześniu służbę zakończy ostatnia z nich, USS Kauffman (FFG 59). Okręt wyszedł w morze przed kilkoma dniami na swoją ostatnią misję bojową. Jednostka będzie podporządkowana dowództwu 4. Floty US Navy (Ostatnia misja OHP, 2015-01-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.