Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indie czekają na ofertę z Japonii

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 02 lutego 2015

Władze Indii liczą na udział japońskich stoczni w przetargu na dostawę nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych.

Wartość P-75I szacowana jest na 500 mld INR (30 mld zł). Japońskie stocznie mogą zaoferować Indiom pozyskanie serii konwencjonalnych OP typu Sōryū. Okręty oferowane są też marynarce wojennej Australii / Zdjęcie: MO Japonii

Japońskie Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding Corporation miały otrzymać nieoficjalne zaproszenie do udziału w przetargu na dostawę nowych OP dla Indii. W ramach programu Project-75I (P-75I) marynarka wojenna tego państwa pozyska w latach 2020.-2030. sześć nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych. Jednostki zostaną wyposażone w napęd niezależny od powietrza atmosferycznego. Będą mogły przenosić pociski manewrujące Brahmos.

W opóźnionym o 7 lat przetargu wystartują m.in. francuskie DCNS, niemiecki TKMS, hiszpańska Navantia oraz rosyjski Rosoboronexport. W przeszłości udział w konkursie zapowiedziało też południowokoreańskie Hyundai Heavy Industries (Hyundai powalczy w Indiach, 2015-01-19). Stocznia z Republiki Korei utworzy wspólnie z lokalną Hindustan Shipyard Limited specjalną spółkę joint-venture, która w przypadku wygranej będzie odpowiadać za produkcję i dostawę okrętów.

Udział lokalnych stoczni w budowie nowych OP jest jednym z warunków postępowania przetargowego. Zagraniczni producenci muszą nawiązać współpracę z indyjskimi przedsiębiorstwami, które będą odpowiadały za dostawy okrętów, budowanych na zasadzie transferu technologii. Chęć udziału w przedsięwzięciu zapowiedziało już 7 producentów, w tym 5 stoczni kontrolowanych przez władze centralne.

Wybór preferowanej konstrukcji zostanie dokonany najprawdopodobniej do końca obecnej dekady. Pierwszy z serii sześciu nowych OP powinien znaleźć się w linii w kilka lat później. Okręty uzupełnią 6 okrętów podwodnych typu Scorpène, budowanych przez rodzimą Mazagon Dock z Bombaju przy współpracy z francuskim DCNS (Wypadki indyjskich OP, 2014-12-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.