Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Druga transza dostaw U212A

Marynarka wojenna, 02 lutego 2015

Marynarka wojenna Niemiec przyjmie w 2015 do służby dwa nowe konwencjonalne okręty podwodne typu 212A.

Marynarka wojenna Niemiec będzie użytkować 6 jednostek typu 212A. Okręty pierwszej transzy wprowadzono do służby w latach 2005-2007. W 2015 w linii pojawiają się ostatnie z zamówionych OP. Wszystkie będą podporządkowane 1. Ubootgeschwader z Eckernförde na północy kraju / Zdjęcie: MO Niemiec

Pod koniec marca marynarka wojenna Niemiec przyjmie do służby U35 (S185). W ostatnich miesiącach 2015 w linii znajdzie się z kolei U36 (S186). Jednostki zostaną podporządkowane 1. Ubootgeschwader z Eckernförde na północy kraju.

Okręty pojawiają się w linii z opóźnieniem. Jest to wynikiem problemów technicznych wykrytych podczas prób morskich U35. Załoga jednostki zwracała uwagę m.in. na wadliwe działanie akumulatorów i aparatury sonarowej oraz zbyt głośną pracę układu pędnego. Źle oceniono też nowy system łączności, którego istotnym elementem jest boja łącznościowa Callisto.

Działanie opracowanego przez Gabler Maschinenbau GmbH urządzenia zostanie ponownie ocenione podczas prób morskich U36. Dopiero po ich zakończeniu dowództwo marynarki wojennej podejmie decyzję o jego ewentualnym przyjęciu do eksploatacji.

Okręty drugiej transzy będą też mogły przenosić w specjalnej śluzie powietrznej czterech żołnierzy sił specjalnych wraz z wyposażeniem. Innym użytkownikiem jednostek typu 212A jest marynarka wojenna Włoch. Jesienią 2014 Włosi zwodowali trzeci z serii czterech okrętów, Pietro Venuti (S528) (Wodowanie Pietro Venuti, 2014-10-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.