Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy Gripena zakończone

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 21 sierpnia 2008

19 sierpnia zakończyły się próby w locie JAS 39 Gripen, pierwszego samolotu typowanego na następcę szwajcarskich F-5E/F Tiger. Do kolejnych testów przystąpi francuski Rafale, a potem Eurofighter.

Gripen w bazie Emmen. Kolejne zdjęcia tego typu będą przedstawiać Rafale i Eurofightera. Dopiero w połowie przyszłego roku Szwajcarzy ogłoszą, która konstrukcja z tej trójki będzie operowała z Emmen na stałe / Zdjęcie: Gipen International

28 lipca rozpoczęły się próby pary dwuosobowych Gripenów (zobacz: Testy następców F-5). Samoloty odbyły łącznie 30 lotów w czasie 35 h. Przeprowadzono również serię prób naziemnych, prowadzonych szczególnie pod kątem użyteczności obsługowej. W trakcie testów wykorzystano samoloty szwajcarskich wojsk lotniczych; F-5 i F/A-18C/D, które stanowiły cel do przechwycenia lub wykonywały wspólne zadania.

W trakcie badań za sterami Gripenów zasiedli piloci wojskowi i oblatywacze agencji zamówień wojskowych Armasuisse, wspierani przez pilotów fabrycznych Saaba. Odbywano loty w dzień i nocy, również z prędkościami naddźwiękowymi. W czasie jednej z prób zbadano poziom natężenia hałasu w czasie startów lądowań, co będzie brane pod uwagę w ocenie poszczególnych konstrukcji.

Kolejne testy – francuskiego Rafale – planowane są na okres między 13 października a 7 listopada oraz między 10 listopada a 5 grudnia, w przypadku Eurofightera.

Po ich zakończeniu Szwajcarzy zwrócą się do oferentów o uszczegółowienie swoich propozycji. Negocjacje powinny zakończyć się w maju 2009, a wybór zwycięzcy w przetargu na prawdopodobnie 30-35 samolotów, zostanie ogłoszony w lipcu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.