Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Słabszy rok Robinsona

Lotnictwo cywilne, 11 lutego 2015

W 2014 koncern Robinson Helicopters odnotował znaczny spadek produkcji.

W ub. r. Robinson dostarczył zaledwie 329 śmigłowców / Zdjęcie: Robinson Helicopters

Ubiegły rok nie był najlepszy dla amerykańskiego przedsiębiorstwa Robinson Helicopters. W porównaniu z 2013 odnotowano spadek produkcji aż o 37%. W 2014 Robinson dostarczył odbiorcom 329 śmigłowców, w tym 101 R66 (R66 z pływakami, 2014-12-05), 186 R44 (Iran kupił R-44, 2014-11-24, Robinsony dla wojsk lotniczych Jordanii , 2014-10-17) i 42 R22.

Zaskakująca jest zwłaszcza relatywnie mała sprzedaż największego wiropłata, R66, który niedawno uzyskał wreszcie Certyfikat Typu EASA. Wydawało się, że teraz już nic nie jest w stanie przeszkodzić mu w podboju rynków na całym świecie.

Niestety, rzeczywistość okazała się inna. Na słabe wyniki R66 wpłynęła przede wszystkim sytuacja w Brazylii i Rosji. Użytkownicy z Kraju Kawy odebrali w 2014 zaledwie 4 śmigłowce, podczas gdy średnia sprzedaż w ostatnich 4 latach wynosiła 30 wiropłatów. Natomiast rynek rosyjski odczuwa ogólną zapaść ze względu na sankcje nałożone przez kraje zachodnie i pogorszenie kondycji ekonomicznej państwa.

Z kolei zmniejszone zainteresowanie R44, spowodowane jest faktem, iż większość użytkowników tego typu postanowiła wymienić śmigłowce na większe R66, co w dodatku spowodowało, że na rynku pojawiło się wiele R44 z drugiej ręki, z relatywnie niewielkim nalotem.

Mimo tego nowe śmigłowce Robinsona wciąż nie są dostępne od ręki. Według danych producenta z połowy stycznia, odbiór zamówionego obecnie R22 możliwy jest w połowie czerwca br. Na R44 I trzeba poczekać kolejny miesiąc, a na R44 II – do połowy września. W przypadku R66 sytuacja jest podobna – śmigłowiec można odebrać pod koniec lipca 2015.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.