Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

EC130 T2 wchodzi na indyjski rynek

Lotnictwo cywilne, 20 lutego 2015

Airbus Helicopters sprzedał pierwsze śmigłowce EC130 T2 dwóm klientom z Indii.

Pierwsi użytkownicy w Indiach odbiorą swoje śmigłowce EC130 T2 jeszcze w bieżącym roku / Zdjęcie: Airbus Helicopters

W trakcie trwającej obecnie w Bangalore wystawy Aero India 2015, koncern Airbus Helicopters podpisał pierwsze na rynku indyjskim zamówienia na śmigłowce EC130 T2. Ich nabywcami będą Sanjay Ghodawat Group i Global Vectra Helicorp Ltd. (GVHL).

Sanjay Ghodawat Group jest przedsiębiorstwem zajmującym się m. in. dobrami konsumenckimi, energetyką, górnictwem, chemią i rolnictwem. Z kolei GVHL jest największym w Indiach prywatnym przewoźnikiem śmigłowcowym.

Obydwa podmioty zakupiły po jednym EC130 T2.  GVHL przekaże swój wiropłat do Birdie – działu zajmującego się transportem, m. in. lotami czarterowymi i pielgrzymkowymi. Śmigłowce wejdą do eksploatacji w następnych miesiącach bieżącego roku, służąc do przewozu pasażerów w Kolhapur i Delhi.

W porównaniu z wersją EC130 B4, modyfikacjom poddano ok. 70% struktury płatowca EC130 T2. Jako zespół napędowy użyty został silnik turbowałowy Arriel 2D o mocy startowej zwiększonej do 710 kW. Zabudowano także zmodernizowaną przekładnię główną, aktywny układ tłumienia drgań i ulepszoną instalację wentylacji, rozdzielania powietrza i odmgławiania. W kabinie mieści się jeden pilot i maksymalnie 7 pasażerów.

Maksymalna masa startowa EC130 T2 wynosi 2500 kg w przypadku przewozu ładunków i osób w kabinie oraz 3050 kg podczas transportu ładunków na podwieszeniu zewnętrznym. Prędkość przelotowa śmigłowca wzrosła o ok. 18 km/h, w porównaniu z EC130 B4 (Kolejne EC130 T2 dla Maverick , 2014-11-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.