Indyjski okręt podwodny typu Sindhughosh, INS Sindhughosh (S55), zderzył się z kutrem rybackim w pobliżu zachodniego wybrzeża kraju. Jednostka ma uszkodzony peryskop.
Do zdarzenia doszło w nocy z czwartku na piątek. Indyjski okręt brał udział w ćwiczeniach morskich Tropex 2015, prowadzonych na wodach Morza Arabskiego. Okręt zderzył się z kutrem rybackim w chwili, gdy pozostawał na głębokości peryskopowej, prowadząc operację desantowania żołnierzy wojsk specjalnych. Ćwiczenia prowadzono w całkowitej ciemności.
Okręt został wyłączony z ćwiczeń. Jednostka powróciła do portu morskiego w Bombaju, gdzie została poddana przeglądowi. Rozpoczęto już prace naprawcze. Żadnemu z członków załogi OP nic się nie stało. Nie wiadomo, jaki jest stan techniczny kutra rybackiego.
Niedawny wypadek INS Sindhughosh był trzecim z udziałem tego okrętu w ciągu kilku lat. Do ostatniego doszło na początku 2014, gdy jednostka zderzyła się z dnem morskim, wchodząc do portu w Bombaju. Z kolei w 2008 uszkodziła sojuszniczy okręt biorący udział w wielonarodowych ćwiczeniach morskich.
W ciągu ostatnich 4 lat doszło do co najmniej 24 wypadków z udziałem indyjskich okrętów ((Indyjski problem, 2014-07-16)). W ich wyniku życie straciło co najmniej 22 oficerów i marynarzy. Kilka osób w dalszym ciągu uznaje się za zaginione. Niektóre z jednostek spisano ze stanu floty. Inne przeszły czasochłonne i kosztowne remonty.
Do większości wypadków dochodziło w wyniku złego stanu technicznego jednostek lub nieprzygotowania oficerów dowodzących i niskiego morale załogi. Około 40 indyjskich wojskowych postawiono w ostatnich latach przed sądem wojskowym (Indii problem z kapitanami, 2014-01-27). Oskarżono ich m.in. o niedopełnienie obowiązków, wskutek czego doszło do narażenia życia i zdrowia marynarzy. Wiosną 2014 do dymisji podał się ówczesny dowódca marynarki wojennej Indii, admirał Devendra Kumar Joshi (Dowódca BNS podał się do dymisji, 2014-02-27).