Pierwszy Airbus A330-300 o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 242 t ma już naniesione malowanie przyszłego użytkownika – Delta Air Lines.
W cztery miesiące po rozpoczęciu montażu końcowego i niecałe dwa miesiące po oblocie, w zakładach Airbusa w Tuluzie zakończono nakładanie powłoki malarskiej na pierwszy samolot A330-300 o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 242 t (Oblot 242-tonowego A330, 2015-01-13). Jego odbiorcą będą amerykańskie Delta Air Lines.
Samolot ten jest podstawą do rozwoju konstrukcji A330neo (new engine option). Jednak jego zespół napędowy stanowią dwa silniki turbowentylatorowe General Electric CF6-80E1. Nowa wersja A330 ma mieć zasięg wydłużony o maksymalnie 926 km i przewozić o 5 t ładunku płatnego więcej, w porównaniu z wersją 235-tonową. Silniki CF6-80E1, razem ze zmienioną konfiguracją aerodynamiczną, obejmującą nowy profil slotów i skrócone owiewki prowadnic klap, mają zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa o 2 %. Według producenta koszt przewozu jednego pasażera przez nowego A330-300 ma być o 6% niższy w porównaniu z Boeingiem 787-9.
Pierwszy 242-tonowy A330-300 zostanie przekazany Delta Air Lines w bieżącym roku. Towarzystwo z USA zamówiło 10 samolotów tego typu. Amerykańskie linie są długoletnim użytkownikiem konstrukcji Airbusa. Obecnie eksploatują 11 A330-200 i 21 A330-300. Na odbiór oczekuje 25 A330-900neo i 10 A330-300 oraz 25 A350-900 (50 Airbusów dla Delty , 2014-11-21). Oprócz tego we flocie Delta Air znajduje się 57 A319ceo i 69 A320ceo. Przewożnik zamówił też 45 A321ceo.