Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

242-tonowy A330 w malowaniu Delty

Lotnictwo cywilne, 10 marca 2015

Pierwszy Airbus A330-300 o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 242 t ma już naniesione malowanie przyszłego użytkownika – Delta Air Lines.

242-tonowy A330, w malowaniu pierwszego odbiorcy samolotów tego typu, amerykańskich Delta Air Lines / Zdjęcie: Airbus

W cztery miesiące po rozpoczęciu montażu końcowego i niecałe dwa miesiące po oblocie, w zakładach Airbusa w Tuluzie zakończono nakładanie powłoki malarskiej na pierwszy samolot A330-300 o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 242 t (Oblot 242-tonowego A330, 2015-01-13). Jego odbiorcą będą amerykańskie Delta Air Lines. 

Samolot ten jest podstawą do rozwoju konstrukcji A330neo (new engine option). Jednak jego zespół napędowy stanowią dwa silniki turbowentylatorowe General Electric CF6-80E1. Nowa wersja A330 ma mieć zasięg wydłużony o maksymalnie 926 km i przewozić o 5 t ładunku płatnego więcej, w porównaniu z wersją 235-tonową. Silniki CF6-80E1, razem ze zmienioną konfiguracją aerodynamiczną, obejmującą nowy profil slotów i skrócone owiewki prowadnic klap, mają zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa o 2 %. Według producenta koszt przewozu jednego pasażera przez nowego A330-300 ma być o 6% niższy w porównaniu z Boeingiem 787-9.

Pierwszy 242-tonowy A330-300 zostanie przekazany Delta Air Lines w bieżącym roku. Towarzystwo z USA zamówiło 10 samolotów tego typu. Amerykańskie linie są długoletnim użytkownikiem konstrukcji Airbusa. Obecnie eksploatują 11 A330-200 i 21 A330-300. Na odbiór oczekuje 25 A330-900neo i 10 A330-300 oraz 25 A350-900 (50 Airbusów dla Delty , 2014-11-21). Oprócz tego we flocie Delta Air znajduje się 57 A319ceo i 69 A320ceo. Przewożnik zamówił też 45 A321ceo.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.