Oblatano pierwszy śmigłowiec pokładowy Ka-52K. Wiropłaty tego typu stacjonować mają na pokładach okrętów typu Mistral.
Oblot pierwszego Ka-52K Katran miał miejsce 7 marca w zakładach AAK Progress w Arseniewie (Ka-52K dla Mistrali, 2014-04-15). Lot trwał ok. 40 minut. W jego trakcie wykonano zawisy na wysokości kilkudziesięciu metrów, lot na boki, podstawowe manewry oraz serię startów i lądowań. Wydarzenie odbyło się bez rozgłosu – zabrakło oficjeli i urzędników resortu obrony FR.
Ka-52K został opracowany na bazie wersji lądowej. Podstawowe różnice to składane łopaty wirnika nośnego i mniejsza rozpiętość skrzydeł, pod którymi podwieszane jest uzbrojenie. Ma to ułatwić bazowanie śmigłowca na okręcie w hangarach pod pokładem. Zmodyfikowano też instalację klimatyzacji, przystosowując ją do działania w środowisku o dużym zasoleniu.
Wyposażenie Ka-52K stanowi głowica optoelektroniczna GOES-451 zabudowana pod nosową częścią kadłuba i układ samoobrony Ł-370P-2. Uzbrojeniem jest 30-mm działko 2A42 umieszczone na prawej burcie. Pod skrzydłami znajdują się 4 węzły do przenoszenia pocisków powietrze-powierzchnia Ch-35, wyrzutni niekierowanych pocisków rakietowych
Dowództwo WMF FR zamówiło 32 Katrany. Według źródeł rosyjskich w br. do służby wejdzie 10-12 z nich. Nie wiadomo jednak, gdzie będą stacjonować wiropłaty. Jak wiadomo docelowo Ka-52K są przeznaczone dla okrętów desantowych-śmigłowcowców typu Mistral. Jednak ze względu na obecną sytuację geopolityczną sprawa przekazania jednostek stronie rosyjskiej wciąż pozostaje niewyjaśniona (Próby morskie Sewastopola, 2015-03-11). Mówi się, że przejściowo Katrany mogą stacjonować w bazie na Kamczatce.