Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Ka-52K

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 12 marca 2015

Oblatano pierwszy śmigłowiec pokładowy Ka-52K. Wiropłaty tego typu stacjonować mają na pokładach okrętów typu Mistral.

Pierwszy Ka-52K podczas oblotu. Śmigłowiec nie ma jeszcze numeru taktycznego, ale na ogonie widnieje już napis świadczący o jego przynależności do lotnictwa WMF FR / Zdjęcie: AAK Progress

Oblot pierwszego Ka-52K Katran miał miejsce 7 marca w zakładach AAK Progress w Arseniewie (Ka-52K dla Mistrali, 2014-04-15). Lot trwał ok. 40 minut. W jego trakcie wykonano zawisy na wysokości kilkudziesięciu metrów, lot na boki, podstawowe manewry oraz serię startów i lądowań. Wydarzenie odbyło się bez rozgłosu – zabrakło oficjeli i urzędników resortu obrony FR.

Ka-52K został opracowany na bazie wersji lądowej. Podstawowe różnice to składane łopaty wirnika nośnego i mniejsza rozpiętość skrzydeł, pod którymi podwieszane jest uzbrojenie. Ma to ułatwić bazowanie śmigłowca na okręcie  w hangarach pod pokładem. Zmodyfikowano też instalację klimatyzacji, przystosowując ją do działania w środowisku o dużym zasoleniu.

Wyposażenie Ka-52K stanowi głowica optoelektroniczna GOES-451 zabudowana pod nosową częścią kadłuba i układ samoobrony Ł-370P-2. Uzbrojeniem jest 30-mm działko 2A42 umieszczone na prawej burcie. Pod skrzydłami znajdują się 4 węzły do przenoszenia pocisków powietrze-powierzchnia Ch-35, wyrzutni niekierowanych pocisków rakietowych

Dowództwo WMF FR zamówiło 32 Katrany. Według źródeł rosyjskich w br. do służby wejdzie 10-12 z nich. Nie wiadomo jednak, gdzie będą stacjonować wiropłaty. Jak wiadomo docelowo Ka-52K są przeznaczone dla okrętów desantowych-śmigłowcowców typu Mistral. Jednak ze względu na obecną sytuację geopolityczną sprawa przekazania jednostek stronie rosyjskiej wciąż pozostaje niewyjaśniona (Próby morskie Sewastopola, 2015-03-11). Mówi się, że przejściowo Katrany mogą stacjonować w bazie na Kamczatce.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.