Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Filipiny kupują 3 C295

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo wojskowe, 15 marca 2015

Filipiny ogłosiły zakup 3 samolotów transportowych CASA C295. Kontrakt ma być wart 120 mln USD.

Zdjęcie: Airbus Military

Filipiński gen. bryg. Joselito Kakilala poinformował, że Filipiny kupią 3 samoloty transportowe Airbus Military CASA C295 (Symulator lotu dla polskich C295, 2014-11-03, Ekwador odbiera pierwszego C295, 2014-06-12). Pierwszy z nich ma trafić w ręce pilotów filipińskich wojsk lotniczych w maju 2016. Ostateczny kontrakt, wart 5 288 609 983,99 filipińskich peso (równowartość ok. 120 mln USD), ma być podpisany do końca marca.

Oferta Airbus Military została wybrana po rywalizacji z propozycjami Indonezyjskiej PTDI (PT Dirgantara Indonesia) i włoskiej Alenia Aermacchi. Indonezyjczycy oferowali mniejszy od C295 samolot CN235-220, a Włosi C-27J (C-27J do zwalczania pożarów, 2013-12-06) lub ATR-42. Warto dodać, że przedstawiciele Alenia Aermacchi protestowali przeciwko warunkom przetargu, wskazując na bliskie związki CASA i PTDI. Hiszpanie zaprzeczają zarzutom, twierdząc, że samoloty dla Filipin będą produkowane w Sewilli, a nie w indonezyjskim Bandungu.

Filipiny potrzebują nowych samolotów transportowych m.in. do prowadzenia akcji ratowniczych po katastrofach humanitarnych, gdy zdarzają się tam bardzo często. Gdy w listopadzie 2013 nad archipelagiem szalało tornado Haiyan, zginęło ponad 7350 osób. Pomoc dla ofiar żywiołu była bardzo utrudniona ze względu na brak środków transportu lotniczego. Gen. Kakilala powiedział, że zwycięzcy przetargu udostępnią pierwszy samolot C295 (CN 129) do końca bieżącego miesiąca. Lata on nad lotniskiem w Sewilli w barwach filipińskich od początku br.

Nowe samoloty trafią do 220 Airlift Wing z Benito Ebuen Air Base w Mactan. Prawdopodobnie uzupełnią skład 221 Airlift Squadron. Obecnie jest ona wyposażona w samoloty Fokker F-27 Friendship.

Analitycy oceniają, że wybór C295 przez Filipiny może zwiększyć szanse Airbus Military w rywalizacji o kontrakt na morskie samoloty patrolowe (Maritime Patrol Aircraft). Zakup C295MPA pozwoliłby na ujednolicenie logistyki i szkolenia. Dotąd w rywalizacji faworyzowani byli Amerykanie, a swe oferty złożyli także Indonezyjczycy i Włosi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.