Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni Gripen C dla Szwecji

Lotnictwo wojskowe, 27 marca 2015

Saab dostarczył szwedzkim wojskom lotniczym ostatni samolot wielozadaniowy JAS 39C Gripen.

Ostatni z samolotów JAS 39C Gripen, jaki trafił do szwedzkich wojsk lotniczych, nosi nr seryjny 39294 / Zdjęcie: Flygvapnet

19 marca do bazy lotniczej Flygvapnet (wojsk lotniczych Szwecji) w Ronneby trafił ostatni z zamówionych przez rząd w Sztokholmie wielozadaniowych samolotów bojowych JAS 39C Gripen. Podczas historycznego lotu z zakładów Saab w Linköping za jego sterami zasiadał kpt. Niclas Colliander.

Jak wiadomo, Flygvapnet postanowiły zakupić 74 jednomiejscowe Gripeny C i 24 dwumiejscowe Gripeny D. Obecnie z liczby tej w służbie znajduje się 65 samolotów bojowych i 25 szkolno-bojowych.

W Linköping trwają ostatnie próby przeznaczonej dla nich najnowszej wersji oprogramowania – MS20. Po jego wdrożeniu szwedzkie Gripeny C/D będą zdolne do odpalania kierowanych pocisków powietrze-powietrze dalekiego zasięgu (BVRAAM) MBDA Meteor (Kolejne próbne odpalenia Meteorów, 2014-12-08) i zrzutu bomb SDB (Próby SDB II, 2015-02-17). Wprowadzone też będą usprawnienia radiolokatora pokładowego.

Wkrótce ich miejsce zaczną zajmować najnowsze Gripeny E. Zgodnie z planami Sztokholmu będzie ich co najmniej 60. Pierwszy samolot tego typu ma trafić do Flygvapnet w 2019. Innym użytkownikiem najnowszych wersji Gripena będą Força Aérea Brasileira (wojska lotnicze Brazylii), które zawarły na razie kontrakt na 36 samolotów, ale ostatecznie ma ich być trzykrotnie więcej (Brazylijczycy rozpoczęli szkolenie na Gripenach, 2014-11-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.