Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

ECA Group pomoże w pracach nad MMCM

Marynarka wojenna, 15 kwietnia 2015

ECA Group zaprojektuje i zbuduje prototyp autonomicznego pojazdu podwodnego w ramach francusko-brytyjskiego programu Maritime Mine Counter Measures.

Projekt autonomicznego pojazdu podwodnego, służącego do obserwacji i analizy otoczenia morskiego, będzie gotowy do 2016. Wówczas powinna ruszyć budowa dwóch prototypów, które zostaną przekazane do prób morskich. Ich konstrukcja zostanie najprawdopodobniej oparta na dostępnych już na rynku produktach ECA Group, w tym m.in. bezzałogowcu A9 (na zdjęciu) / Zdjęcie: Michał Jarocki

Celem Maritime Mine Counter Measures jest budowa nowego systemu zwalczania min morskich. Głównym wykonawcą przedsięwzięcia będzie Thales (Thales pomoże w zwalczaniu min morskich, 2015-03-29). OCCAR zleciła producentowi pod koniec marca rozpoczęcie prac koncepcyjnych oraz budowę dwóch prototypowych jednostek, które zostaną przekazane Marine Nationale (marynarce wojennej Francji) i Royal Navy do dwuletnich testów morskich.

ECA Group zaprojektuje w ramach programu MMCM nowy autonomiczny bezzałogowy pojazd podwodny, przeznaczony do obserwacji i analizy otoczenia morskiego. Bezzałogowiec będzie służyć do wykrywania i lokalizowania zagrożenia w postaci min morskich lub improwizowanych urządzeń wybuchowych, które będą następnie neutralizowane.

Projekt nowego bezzałogowca powstanie do 2016. W następnych latach producent zbuduje co najmniej dwa prototypy, które zostaną włączone do wspomnianego programu testowego. Konstrukcja pojazdu zostanie najprawdopodobniej oparta na projekcie dostępnych już na rynku bezzałogowców ECA Group, w tym m.in. A9 lub A18.

Udział w przedsięwzięciu weźmie też m.in. BAE System, które dostarczy system dowodzenia, wchodzący w skład mobilnej stacji planowania i kierowania. Szwedzki Saab opracuje z kolei prototyp bezzałogowego pojazdu podwodnego, który posłuży do eliminacji wykrytego wcześniej zagrożenia.

W skład MMCM wejdzie też pojazd nawodny pracujący w trybie automatycznym lub na podstawie komend wydawanych przez operatora z okrętu bazowego lub nabrzeżnego centrum dowodzenia. Dostarczy go Autonomous Surface Vehicles (ASV) Ltd. Wood & Douglas będzie z kolei odpowiedzialne za dostawy urządzeń do łączności radiowej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.