Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Roll-out An-178

Lotnictwo wojskowe, 20 kwietnia 2015

W Kijowie zaprezentowano prototyp samolotu transportowego An-178. Jego oblot jest planowany na maj 2015.

Zaprezentowany prototyp An-178 nosi numer seryjny 001 i rejestrację UR-EXP / Zdjęcie: GP Antonow

16 kwietnia w siedzibie przedsiębiorstwa państwowego (GP) Antonow w Kijowie zaprezentowano prototyp do prób w locie samolotu transportowego An-178. Wskutek embarga, spowodowanego konfliktem na Krymie i w Donbasie, zbudowano go bez wykorzystania części z Rosji. Głównymi kooperantami w budowie An-178 są Motor Sicz, Progress i FED. Zastosowano też komponenty importowane z krajów zachodnich.

An-178 to transportowa odmiana samolotu pasażerskiego o zasięgu regionalnym An-148/158. W zamyśle konstruktorów ma zastąpić m.in. samoloty An-12, a nawet francusko-niemieckie C-160 Transall. Pierwotnie miał być budowany wspólnie z przedsiębiorstwami rosyjskimi, ale ostatecznie jest samodzielnym projektem Antonowa. Na razie powstał jeden prototyp, drugi jest na etapie budowy kadłuba.

Przykładowe możliwości załadowania An-178 / Zdjęcie: GP Antonow

Planowany udźwig An-178 wynosi 18 ton. Jego prędkość maksymalna to 825 km/h, a zasięg wynosi 5500 km. Samolot ma operować zarówno z lotnisk z utwardzonymi pasami, jak i z przygodnych lądowisk. Jego kabina ładunkowa jest hermetyzowana. An-178 jest napędzany silnikami turboodrzutowymi D-436-148FM, zaprojektowanymi przez GP Iwczenko-Progress, a wyprodukowanymi przez AO Motor Sicz.

Prace nad An-178 rozpoczęto w 2010 (Początek prac nad An-178, 2010-02-24). Szacuje się, że na program rozwoju potrzeba ok. 150 mln USD. Sugerowana obecnie cena An-178 ma wynosić, zależnie od wyposażenia, równowartość 25-40 mln USD (pierwotnie miało to być 20-25 mln USD). Samolot ma być certyfikowany do zastosowań cywilnych i wojskowych.

Próby przed oblotem prototypu mają potrwać kilka tygodni. Wstępną datę oblotu wyznaczono na 7 maja. Według pilota doświadczalnego Andrieja Spasibo, samolot zostanie zaprezentowany podczas salonu lotniczego w podparyskim Le Bourget.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.