Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cięcia Malaysian Airlines

Lotnictwo cywilne, 04 maja 2015

Narodowy przewoźnik Malezji zamierza drastycznie zmniejszyć flotę samolotów dalekodystansowych i towarowych.  

Malaysian Airlines zamówiły 6 Airbusów A380. Obecnie przewoźnik zamierza zrezygnować z ich eksploatacji z powodu trudnej sytuacji finansowej / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Ubiegłoroczne katastrofy samolotów Malaysian Airlines (MAS, Wstępny raport w sprawie lotu MH17, 2014-09-09, Śledzenie Boeinga Malaysia Airlines, 2014-03-25) spowodowały, że linia boryka się z poważnymi problemami finansowymi. W związku z tym opracowano plan restrukturyzacji, mający polepszyć sytuację towarzystwa. W przedsięwzięcie zaangażował się rząd Malezji.

Według Leeham News, MAS zamierzają sprzedać lub oddać w dzierżawę 6 Airbusów A380 (A380 nr 100, 2013-03-14), 2 Boeingi 747‐400F, 4 A330‐200F (Malaysia Airlines zamawiają 2 dodatkowe A330-200F, 2010-09-21) i 4 Boeingi 777‐200ER. Planowane jest też zmniejszenie zatrudnienia do 14 tys. osób – redukcje mogą dotknąć 250 pilotów i 300 członków załóg pokładowych. Ogółem szefowie MAS zamierzają zwolnić 6 tys. pracowników. Proces ma rozpocząć się 1 września.

Według oficjalnego stanowiska linii rezygnacja z eksploatacji A380 ma dowieść istnienia zapotrzebowania na używane samoloty tego typu. Pozwoliłoby to wielu mniej zamożnym przewoźnikom na posiadanie największych smoltów komunikacyjnych świata bez konieczności ponoszenia dużych nakładów finansowych.

Jednak prawdziwym powodem rezygnacji z A380 przez MAS jest zbyt małe zapełnienie ich pokładów na trasach z Kuala Lumpur do Londynu-Heathrow czy Hong Kongu. W dodatku w 2013 malezyjskie towarzystwo nie uzyskało pozwolenia od władz Australii na uruchomienie połączenia Kuala Lumpur-Sydney.

Od czerwca br. zawieszone zostanie połączenie do Paryża, obsługiwane przez A380. Zamiast nich mają być używane Boeingi 777-200ER. W ubiegłym tygodniu MAS rozpoczęły negocjacje z Turkish Airlines w sprawie wydzierżawienia im pary A380, jednak nie uzyskano porozumienia.

Obecnie flota MAS składa się z 15 Airbusów A330-300, 6 A380, 57 Boeingów 737-800 i 13 777-200ER. Rezygnacja z samolotów towarowych oznacza w praktyce zniknięcie z rynku linii MASkargo – spółki zależnej narodowego przewoźnika Malezji, zajmującej się przewozami cargo.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.