Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dwuosobowa załoga T-14

Wojska lądowe, 20 czerwca 2015

Główny konstruktor czołgu T-14 na platformie Armata poinformował, że możliwe jest ograniczenie jego załogi do dwóch osób. W przyszłości może powstać nawet czołg bezzałogowy.

Konstruktorzy T-14 podkreślają, że czołgiem kieruje się łatwiej niż samochodem terenowym. Zautomatyzowany, cyfrowy system sterowania powoduje, że kierowcy jest równie łatwo, jak operatorowi gry komputerowej. W rosyjskich czołgach (i nie tylko) to prawdziwa rewolucja

Główny konstruktor Uralwagonzawodu – czołgu podstawowego T-14 (obiekt 148) na platformie Armata, Andriej Tierlikow poinformował, że już wkrótce możliwe będzie ograniczenie jego załogi do dwóch osób (Armata i Kurganiec-25 oficjalnie, 2015-05-04). Wysoki stopień zautomatyzowania systemów czołgu pozwala na to już dziś – powiedział podczas forum Armia-2015. Zyskane w ten sposób miejsce może zostać wykorzystane na dodatkowe paliwo lub amunicję.

Tierlikow podkreślił, że Armata jest platformą na tyle uniwersalną, że pozwala na zbudowanie na jej bazie nie tylko czołgu, ale i ciężkiego bojowego wozu piechoty T-15 (obiekt 149) oraz wóz zabezpieczenia technicznego. Prace ułatwia także to, że w rozwijanej ciągle platformie napęd można rozmieścić zarówno z przodu, jak i z tyłu – podkreślił konstruktor. W T-14 rozdzielenie załogi i przedziału amunicyjnego pozwoliło na radykalne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa żołnierzy i wzrost siły bojowej czołgu.

Niedawno w rosyjskich mediach pojawiały się informacje o możliwości zbudowania na bazie T-14 czołgu bezzałogowego. Miałby on nawet działać w pełni autonomicznie na polu walki. Wypowiedzi Tierlikowa uwiarygadniają te doniesienia. Wydaje się jednak, że rosyjscy konstruktorzy będą musieli najpierw pokonać ograniczenia rodzimej bazy komponentowej w zakresie elektroniki. Dziś ich możliwości ogranicza embargo wprowadzone przez kraje Zachodu w związku z kryzysem ukraińskim.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.