Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dwuosobowa załoga T-14

Wojska lądowe, 20 czerwca 2015

Główny konstruktor czołgu T-14 na platformie Armata poinformował, że możliwe jest ograniczenie jego załogi do dwóch osób. W przyszłości może powstać nawet czołg bezzałogowy.

Konstruktorzy T-14 podkreślają, że czołgiem kieruje się łatwiej niż samochodem terenowym. Zautomatyzowany, cyfrowy system sterowania powoduje, że kierowcy jest równie łatwo, jak operatorowi gry komputerowej. W rosyjskich czołgach (i nie tylko) to prawdziwa rewolucja

Główny konstruktor Uralwagonzawodu – czołgu podstawowego T-14 (obiekt 148) na platformie Armata, Andriej Tierlikow poinformował, że już wkrótce możliwe będzie ograniczenie jego załogi do dwóch osób (Armata i Kurganiec-25 oficjalnie, 2015-05-04). Wysoki stopień zautomatyzowania systemów czołgu pozwala na to już dziś – powiedział podczas forum Armia-2015. Zyskane w ten sposób miejsce może zostać wykorzystane na dodatkowe paliwo lub amunicję.

Tierlikow podkreślił, że Armata jest platformą na tyle uniwersalną, że pozwala na zbudowanie na jej bazie nie tylko czołgu, ale i ciężkiego bojowego wozu piechoty T-15 (obiekt 149) oraz wóz zabezpieczenia technicznego. Prace ułatwia także to, że w rozwijanej ciągle platformie napęd można rozmieścić zarówno z przodu, jak i z tyłu – podkreślił konstruktor. W T-14 rozdzielenie załogi i przedziału amunicyjnego pozwoliło na radykalne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa żołnierzy i wzrost siły bojowej czołgu.

Niedawno w rosyjskich mediach pojawiały się informacje o możliwości zbudowania na bazie T-14 czołgu bezzałogowego. Miałby on nawet działać w pełni autonomicznie na polu walki. Wypowiedzi Tierlikowa uwiarygadniają te doniesienia. Wydaje się jednak, że rosyjscy konstruktorzy będą musieli najpierw pokonać ograniczenia rodzimej bazy komponentowej w zakresie elektroniki. Dziś ich możliwości ogranicza embargo wprowadzone przez kraje Zachodu w związku z kryzysem ukraińskim.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.