Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Cięcia Aerofłotu

Lotnictwo cywilne, 29 czerwca 2015

Narodowy przewoźnik FR ogłosił plan redukcji floty.

Jeden z najnowszych Boeingów 777-300ER, nazwany imieniem Aleksandra Kuprina, trafił do floty narodowego przewoźnika FR w styczniu ub. r. / Zdjęcie: Aerofłot

Rosyjskie linie Aerofłot opublikowały plan restrukturyzacji floty. Jego celem jest optymalizacja kosztów i siatki połączeń. W ramach przedsięwzięcia narodowy przewoźnik FR zamierza sprzedać lub wydzierżawić 43 samoloty.

Oferta dotyczy m. in. 13 Boeingów 777-300ER (na zdjęciu), napędzanych silnikami GE90, w tym 3, które mają być dostarczone pomiędzy marcem a lipcem 2016. 10 innych samolotów tego typu trafiło do Aerofłotu od lutego 2013 do maja 2014 (Kwietniowe nabytki Aerofłotu, 2014-04-30). Umowy ich dzierżawy kończą się w l. 2021-2026. Rosjanie chcą pozbyć się także 8 Airbusów A330-300, z silnikami Rolls-Royce Trent 700, które zostały wyprodukowane w latach 2011-2012.

Oprócz tego narodowy przewoźnik FR wystawia pojedynczego A320 i 21 A321, których napęd stanowią silniki CFM56. Najstarsze z nich wyprodukowano w 2004. Umowy ich leasingu obowiązują do l. 2026-2022.

Podczas niedawnego Paris Air Show Aerofłot postanowił zrezygnować z zakupu 22 Boeingów 787, bezpośrednio od producenta (Paris Air Show 2015: Wyniki Boeinga, 2015-06-19). Przewoźnik nie poniesie z tego tytułu żadnych strat, ponieważ opcja taka została uwzględniona w kontrakcie. Natomiast na pewno do floty linii dołączą Airbusy A350. Pod uwagę brane jest nabycie 8 A350-800 i 14 A350-900.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.