Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy C-27J dostarczony

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 września 2008

W czwartek L-3 Communications przekazał komisji odbiorczej pierwszy z 78 zamówionych przez US Air Force i US Army samolotów transportowych C27J.

Czwartkowe wydarzenie nie miało uroczystego charakteru. Samolot przejdzie serię testów zdawczo-odbiorczych. Ceremonia formalnego przekazania pierwszego C-27J planowana jest na listopad / Zdjęcie: L-3 Communications

C-27J to zmodernizowany - w oparciu o silniki turbośmigłowe Rolls-Royce Allison AE2100-D2 i inne systemy C-130J - włoski G.222. Maszyna, oferowana przez Global Military Aircraft Systems (GMAS), grupę przemysłową, tworzoną przez L-3 Communications, Alenia North America (włoska filie koncernu Finmeccanica) i Boeing Integrated Defense Systems, wygrała przetarg na samolot transportowy średniego zasięgu, w ramach programu Joint Cargo Aircraft, zorganizowanego wspólnie przez USAF i US Army. Jego celem było pozyskanie następców C-23 Sherpa, C-12 Huron i C-26 Metroliners, a więc maszyn, które będą odgrywać kluczową rolę w dostarczaniu zapasów i wsparciu wojsk, wykonujących zadania bojowe na poziomie taktycznym.

W czerwcu 2007 oferta GMAS została wybrana przez komisje obu rodzajów sił zbrojnych, pokonując C-295 Raytheona i EADS. Po odrzuceniu protestu konkurenta (zobacz: C-27J dla US Army zatwierdzone), GMAS przystąpił do wykonywania zlecenia, wartego 2 mld USD.

Mimo, że docelowo montaż samolotów będzie odbywał się w zakładach Cecil Field na Florydzie, pierwsze egz. są produkowane przez Alenię Aeronautica w Turynie. Dostarczony w czwartek C-27J, przybył do zakładów L-3 w Waco 14 sierpnia, gdzie został doposażony zgodnie z wymaganiami odbiorcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.